Direktlänk till inlägg 10 februari 2016

Kross pinne...

Av ohejdat - 10 februari 2016 18:23


Vad sägs om att kalla den där kross pinnen för stöt? Eller ännu elegantare; pistill?

 
 
Ingen bild

Humlan

11 februari 2016 08:32

Jag tillhör ju dem som tappar ord, tillhör fibromyalgi symptomen, så jag får en känsla av att personen som skrev pinne inte för sitt liv kunde komma på vad det egentligen heter. Har själv varit i den situationen många gånger, har strukit kommentarer eller slängt mail bara för att jag inte hittar rätt ord och inte kommer på ett bra sätt att gå förbi det.

ohejdat

11 februari 2016 10:14

Ja, det var kanske lite elakt av mig att göra narr av pinnen, fast liite kul var det. Melerad marmor var också kul, det är väl meleringen som är marmorns karaktär, utom den vita carreramarmorn då. Och morteln såg fin ut på bilden.
Jag tycker inte du ska slänga det du skrivit när du inte kommit på rätt ord, det är väl bara att skriva det man kommer på istället och lägga till att det korrekta ordet för tillfället är utfluget :-)

 
Ingen bild

Humlan

11 februari 2016 16:24

Jag läser dessutom "krossad pinne" varje gång jag ser detta inlägg, så det blev extra roligt. Håller med dig om beskrivningen på stenen, den skulle se väldigt "död" ut om den var helt utan mönster!

Jag blir så irriterad på mig själv när jag inte hittar rätt ord eller uttryck, så då struntar jag i allt. Jag får väl försöka svamla ihop något och hoppas att du förstår vad jag menar. :-)

ohejdat

11 februari 2016 16:25

Helt rätt tänkt, svamla på!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ohejdat - 4 maj 2017 22:26


Här hittar ni mig i fortsättningen: www.ohejdat.com Hoppas jag kommer lära mig hur Wordpress funkar snabbt. Hejdå Bloggplatsen! Tack för fyra års dagbokstjänstgöring. ...

Av ohejdat - 4 maj 2017 22:00

Häng med till: https://wordpress.com/post/ohejdat.wordpress.com/4 ...

Av ohejdat - 4 maj 2017 19:43


Det funkar inte att blogga här längre, inte bara foton försvinner utan också hela inlägg. Nyss ett om Pa hos audionomhäxan. Och bloggen tar en massa minne i telefonen. Hur gör man nu då? Byter bloggplattform på nåt vis, det fattar jag, men till...

Av ohejdat - 3 maj 2017 17:28

Förlåt Dante att matte gett dig fläcktyfus, det går över på en vecka ungefär: ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards