Direktlänk till inlägg 1 februari 2016

A night at the opera väntar; vietnamesisk nycirkus.

Av ohejdat - 1 februari 2016 07:38


Sedan går flyget till Dubai sent ikväll.
Vi vandrar genom Saigons japanska kvarter. Gjort första shoppingen på resan: varken jag eller Halvan har svart bälte i den sporten. Kom ju hem från New York med en burk fiskkrydda från Chelsea Market allt som allt. Men nu piggnade han till i en japansk matmarknad. Så vi har med oss fyra rejäla bitar kardborrerot hem. Nån som ser ut som ett frågetecken nu kanske? Det borde ni. Men friterad gobo, som det heter på japanska, är en av Halvans favoriter. Så det får bli en trevlig ätbar souvenir.

Innan vi checkade ut kollade vi in fönsterputsarkillarna mittemot. Eller rättare sagt; jag vågade knappt titta, särskilt inte när den ena kom i svängning när han skulle putsa den runda hörnet.

Nu sitter vi på ett kafé och funderar på om vi ska skippa en sista pagod eller gå två kilometer i 33 grader dit, eller ta en taxi, eller ta en taxi till en bar istället.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ohejdat - 4 maj 2017 22:26


Här hittar ni mig i fortsättningen: www.ohejdat.com Hoppas jag kommer lära mig hur Wordpress funkar snabbt. Hejdå Bloggplatsen! Tack för fyra års dagbokstjänstgöring. ...

Av ohejdat - 4 maj 2017 22:00

Häng med till: https://wordpress.com/post/ohejdat.wordpress.com/4 ...

Av ohejdat - 4 maj 2017 19:43


Det funkar inte att blogga här längre, inte bara foton försvinner utan också hela inlägg. Nyss ett om Pa hos audionomhäxan. Och bloggen tar en massa minne i telefonen. Hur gör man nu då? Byter bloggplattform på nåt vis, det fattar jag, men till...

Av ohejdat - 3 maj 2017 17:28

Förlåt Dante att matte gett dig fläcktyfus, det går över på en vecka ungefär: ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards