Alla inlägg den 25 augusti 2015

Av ohejdat - 25 augusti 2015 21:20

Ibland ger jag mig ut i det okända på Wordfeud; utmanar en "random player". Brukar spela med Halvan och tre andra vänner. Halvan slår mig för det mesta och jag i min tur slår vännerna för det mesta. Så ibland är det kul med nytt motstånd. Men min fantasi satte stopp för spel med den här motståndaren, eller är jag fjompig nu?

Av ohejdat - 25 augusti 2015 10:21

Det känns nästan osannolikt; men vågen berättade att det bara saknas ett hekto nu så har jag gjort mig av med 10(!) smörpaket! Måste va vatten bara väl? Men det gör under med motivationen. Det får bli svartkål ikväll igen, det är fantastiskt gott att rosta med olja o salt i ugnen. Det ska jag definitivt odla igen. Igår blev det ostomelett och sallad med egenodlad sallad, lök o tomat till middag.

Av ohejdat - 25 augusti 2015 10:13

Påbörjat "skörden", det väntas åska och regn i eftermiddag. Vi ska till åttiotaggarna. Dante hade en stökig natt; först väckte han mig vid ett; han hade lite raketbränsle att släppa ut som jag var glad att slippa inne. Sen tio över fyra vaknade jag till ett katastrofalt buller och brakande; den stackars killen hade lagt sig under sängen (där han inte längre får plats) och sedan krånglat sig ut och trasslat in sig i husses nattygsbord (där han ännu mindre får plats). Kan väl bli så efter sövning antar jag.

På näst sista bilden är det schalottenlök, småpjuttar; första gången jag försökte mig på det och förmodligen sista.

På sista bilden hittade jag ett ägg i vedhögen. Måste väl va skatan som snott det? Finns inget som ser ut som ett bo. Gissar talgoxe.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards