Alla inlägg den 26 januari 2015

Av ohejdat - 26 januari 2015 16:09

Jomen tjena! Vilket flyt en kan ha, borde väl inte gått upp idag. Satte tätningslist runt ytterdörrarna. Det gick fint. Men sen skulle jag haka av och justera innerdörren vid huvudentrén. Jo jag tackar; man fick veta att man levde och att man inte klarar av vilka tyngder som helst. Teak är inte att leka med, särskilt inte i dörrbladsbredd som en ytterdörr. Fick loss det från de två nedersta gångjärnen men inte det översta. Dante tyckte matte var lite extra intressant när hon stånka å stöna och ryckte å slet. Men nej. Annars har jag tagit loss många dörrar och fönster o egen hand och problemet har brukat vara att det tar lite tid att sikta rätt på alla gångjärnen samtidigt, men på typ trettonde försöket så får man på åbäket igen. Nu kom jag ju inte ens dit.

Sen skulle jag vaska av bilen lite lätt i garaget. Med vattenspann och ett par svampar i näven halkade jag omkull på garagegolvet i nåt snömos som glidit av bilen, in med ena benet under bilen och det andra tjong rätt in i nederkanten på elementet och så innehållet i spannen över jeansen förstås. Dante vågade inte ens sticka ut nosen denna gång. Får väl va glad jag inte bröt nåt antar jag.

Av ohejdat - 26 januari 2015 11:30

Med Halvan på jobbet och vi i skogen. Och en härlig lekstund med Zorro i rastgården. Zorro har börjat köra lite fula örontricks, Dante kan ju inte komma åt och bita hans små släthåriga öron, medan Zorro lätt får ett bra grepp om Dantes stora lurviga. Tur pälsen skyddar.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards