Alla inlägg den 15 januari 2015

Av ohejdat - 15 januari 2015 12:41

Jag tycker den som tagit in granen också ska se till att den kommer ut igen. Ungefär som att ha tagit fan i båten.

Av ohejdat - 15 januari 2015 10:38

Nu gör blodsapelsinerna äntligen skäl för namnet. Jag älskar dem, helst de obesprutade Gyllene Korset från Catania på Sicilien. Sanguinello heter sorten.
Dante älskar frysta pinnar istället, helst lite murkna aspgrenar med mycket lavar på.

Nu drar vi till åttiotaggarna för veckans städdag nummer 2. Håll i er ?

Av ohejdat - 15 januari 2015 10:27

Nu ska jag göra lite reklam. På www.lyckliga.nu huserar Lyckliga Fåret, det ska vara Sveriges bästa skärsliperi som dessutom säljer verktyg: trimapparater, saxar osv. Ofta ingår en första slipning (smart marknadsföring så man lär sig att uppskatta en nyslipad sax). Idag har jag beställt en sax med rundad spets för tasstrim och en rejäl klotång. Först pratade jag med Torbjörn, det är en av de tre som slipar som också ger råd, man knappar bara in sitt nummer på startsidan så ringer de upp nästa gång de har tid. Saxen jag har nu ser visserligen ut som just en trubbnosig sax, men den fixar inte Dantes täta tasslurv och klotången från Biltema behöver väl inga kommentarer. Gillar deras positiva och engagerade tilltal på hemsidan och att de har öppet köp i 100 dagar: så man kan prova om man beställt rätt. Sen är det redan kul att få gå in på en hemsa som heter lyckliga.nu.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards