Direktlänk till inlägg 30 juni 2015

En uppfinningsrik ung man.

Av ohejdat - 30 juni 2015 09:56

Varje morgon får man leta efter Dante. För han ligger aldrig där man såg honom lägga sig kvällen före. Han har en egen bädd som han bara använder när han ska tugga på nån krånglig förpackning som matte petat in en godbit i. Det blir lite lättare om man kan utnyttja bäddkanten som extra tass.
Annars som sagt får man knalla runt och kolla. Klädkammaren är det senaste tillskottet. Annars kan han ligga i hallen, halvvägs under min säng, framför öppna spisen, under matsalsbordet, i tvättstugan, jag tror jag räknat ihop fjorton platser, kallt och hårt gärna med ryggen längs en vägg tycks vara prioriterade kriterier.
Andra hundar jag känt och känner har haft sin egen favoritplats. Jag gissar att han flyttar runt under natten av samma skäl som jag vänder på kudden; på jakt efter det svala.
Idag är det åttiotaggarstädning.

 
 
Victoria

Victoria

2 juli 2015 12:38

ÅH. Det fick mig att minnas när jag inte hittade Liten på båten förra sommaren och trodde att han hade drunknat ihjäl sig utan att jag märkt det (trots hönsmorsetendenser). Då hade han ju hoppat över i gummidingen och lagt sig. För att det var svalt. De är smarta de små svarta liven.

Och trots att det var synd om dem förra sommaren så saknar jag just förra sommaren. Som vid den här tidpunkten hade varit sommari två månader. Här börjar den idag känns det som. Är det normalt att redan få höstångest då?

http://www.fitterbittan.se

ohejdat

2 juli 2015 17:43

Det är rätt modigt att skutta över i dingen faktiskt. Men nu kör vi ikapp förra sommaren från o med idag, är alla med på det då rå? Utom Dante som egentligen borde vara slädhund och ligga nergrävd i en snöhög.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ohejdat - 4 maj 2017 22:26


Här hittar ni mig i fortsättningen: www.ohejdat.com Hoppas jag kommer lära mig hur Wordpress funkar snabbt. Hejdå Bloggplatsen! Tack för fyra års dagbokstjänstgöring. ...

Av ohejdat - 4 maj 2017 22:00

Häng med till: https://wordpress.com/post/ohejdat.wordpress.com/4 ...

Av ohejdat - 4 maj 2017 19:43


Det funkar inte att blogga här längre, inte bara foton försvinner utan också hela inlägg. Nyss ett om Pa hos audionomhäxan. Och bloggen tar en massa minne i telefonen. Hur gör man nu då? Byter bloggplattform på nåt vis, det fattar jag, men till...

Av ohejdat - 3 maj 2017 17:28

Förlåt Dante att matte gett dig fläcktyfus, det går över på en vecka ungefär: ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards