Direktlänk till inlägg 28 februari 2015

Familjens egen kamel tankar i skogsbäcken

Av ohejdat - 28 februari 2015 11:32

Kvart i fyra imorse var det inte så charmigt att vara hundägare och stå ute i morgonrock och hoppas att hundrackaren ska göra ifrån sig och vilja gå in i stugvärmen igen. Fast han i själva verket redan lagt en redig hög på mattan i vardagsrummet. Vilket Halvan vänligt pekade ut för den nedkylda matten när hon åter var inomhus.
Ja ja, det var lite som man bäddar får man ligga/skura: för igår kokade jag oxsvansragu och frångick planen att ge pälsbebisen ETT rensat ben, utan han fick tre. Därav nattvandringen/saneringen.

Den ordinarie morgonturen ledde sedan in i skogen där våren sakta men säkert återtar mark från vintern, det syns och hörs från dag till dag. Harsyran bryter fram bland fjolårsgräset, mesarna kvittrar och bäcken porlar. Dante gillar alla bäckar, diken och pölar. Imorse hittade han en extra god bäck. Så han tankade fullt så att säga. Det kändes som om han drack upp halva bäcken. Sen fick han lunka sakta vaggande på stigen hem, medan man kunde höra hur det kluckade från magen.

 
 
Daniel

Daniel

28 februari 2015 16:36

Inte kul att sanera efter hund :)
Har valp just nu så även här sker olyckor då och då.

http://danneking.bloggplatsen.se

ohejdat

28 februari 2015 18:36

Så härligt Daniel, vad är det för en liten juvel du skaffat? Jag gick ut med Dante varje natt vid tretiden fram till fem månaders ålder, mest för att kissa. Ju mer regelbunden man är med mat och rastning ju mindre får man skura mattor tror jag :-)(och inte ger för mycket goda oxsvansben förstås).

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ohejdat - 4 maj 2017 22:26


Här hittar ni mig i fortsättningen: www.ohejdat.com Hoppas jag kommer lära mig hur Wordpress funkar snabbt. Hejdå Bloggplatsen! Tack för fyra års dagbokstjänstgöring. ...

Av ohejdat - 4 maj 2017 22:00

Häng med till: https://wordpress.com/post/ohejdat.wordpress.com/4 ...

Av ohejdat - 4 maj 2017 19:43


Det funkar inte att blogga här längre, inte bara foton försvinner utan också hela inlägg. Nyss ett om Pa hos audionomhäxan. Och bloggen tar en massa minne i telefonen. Hur gör man nu då? Byter bloggplattform på nåt vis, det fattar jag, men till...

Av ohejdat - 3 maj 2017 17:28

Förlåt Dante att matte gett dig fläcktyfus, det går över på en vecka ungefär: ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11
12
13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards