Alla inlägg den 11 februari 2015

Av ohejdat - 11 februari 2015 23:08

Alltså klär sig i civila kläder som Mister Walker?

Av ohejdat - 11 februari 2015 23:04

Klockan är snart två på natten här på Dubais flygplats och om 45 min är det dags att borda planet till Singapore. Ja, jag har passat på att dricka ett glas Moët, men nu är det kaffe som gäller för Halvan snarkar sött här i "Quiet Lounge". Och nån måste ju vara vaken när de ropar ut gatebyten hela tiden.

Nu är det alltså dags för en tur med en Airbus 850 som är ett dubbeldäckat plan utrustat med bar(!) där Halvan tänkt sig att vi ska hänga hela resan. Jag tror vi kommer sussa sött båda två ganska snart efter takeoff jag.

Kolla in drinkarna från tidigare ikväll på Skyview Bar i Burj Al Arab. Halvan fick den med nonstop som man skulle tugga på samtidigt som man sippade på den krämiga drinken. Min drink hette "Love Theme" och hade ett lila gelehjärta bestrött med riktigt guld uppe på isen.

Av ohejdat - 11 februari 2015 17:59

I Burj Al Arab, menyn började med två sidor olika sorters kaviar. Har nog aldrig varit på lyxigare ställe förut.

Vi råkade ta fel hiss upp och fick åka med hotelldirektören själv.

Nu vidare till Skybaren.

Av ohejdat - 11 februari 2015 12:31

Vi åkte abra över The Creek; båttaxi för 1 dirham per person och överfart. I Deiras souk var det inte lätt att shoppa, inte ens titta. För alla försäljare var lika hetsiga. "Watch, handbags, genuine fake...". Jag hade mycket väl kunnat tänka mig en sjal, men inte en som nån kastar på mig över axlarna. Och kardemummakillen gjorde bort sig i prutningsprocessen, eller var det jag som lade mig för högt initialt?

[Bild]

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11
12
13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards