Direktlänk till inlägg 20 juli 2014

19,4 kilo och 55cm hund

Av ohejdat - 20 juli 2014 14:33

Sen sov Dante till halv elva. Efter tidiga morgonkissen. Oj. Är det tandbytet som spökar för honom? En hörntand har brutit fram precis intill valptanden som dock känns lite lös. Får fixa fler märgben så han får loss de sista valpiga gaddarna. Vi drog till hundrastgården för att repetera med mera köttbullar. Men. Den var full med hundar vars mattar ville sitta o fika i lugn o ro med sina hundar runtomkring sig. Gick ju inte så bra när de kände doften av fisbullar. De ville vara med. Hundarna alltså. Damerna rökte. Och sen var det en ungherre som skrämde Dante med morrningar och utfall. Vi gav upp och gick en promenad utanför i skogen och blev nära vittnen till en råbock som jagade en hind. Klart nosvärt sa Dante som ville insupa doften från varje hovavtryck.
Idag var det dags för selbyte. Dante går från VGW medium till VGW xlarge, den sitter sisådär än så länge. Får se om vi ska gå tillbaka till medium efter trimningen.
Ikväll kommer Halvans dotter och hälsar på. Hon är lite hundrädd så jag hoppas på Dantes bästa humör. Vi ska grilla och nyss var jag ute i landet och skördade tillbehören. Härligt! Den gröna klumpen med den jordiga roten är en kålrabbi. Konstigt namn.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ohejdat - 4 maj 2017 22:26


Här hittar ni mig i fortsättningen: www.ohejdat.com Hoppas jag kommer lära mig hur Wordpress funkar snabbt. Hejdå Bloggplatsen! Tack för fyra års dagbokstjänstgöring. ...

Av ohejdat - 4 maj 2017 22:00

Häng med till: https://wordpress.com/post/ohejdat.wordpress.com/4 ...

Av ohejdat - 4 maj 2017 19:43


Det funkar inte att blogga här längre, inte bara foton försvinner utan också hela inlägg. Nyss ett om Pa hos audionomhäxan. Och bloggen tar en massa minne i telefonen. Hur gör man nu då? Byter bloggplattform på nåt vis, det fattar jag, men till...

Av ohejdat - 3 maj 2017 17:28

Förlåt Dante att matte gett dig fläcktyfus, det går över på en vecka ungefär: ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards