Direktlänk till inlägg 10 juli 2014

En typisk rosédag va?

Av ohejdat - 10 juli 2014 14:17

Bunkrat, dvs. handlat en massa braatthahemmagrejer. Som stålull och kaffe. Och senap och toalettpapper. Ja, ni förstår nivån. Dante vaktade hemmet under tiden, idag är det överlagt mord att lämna nån klädd i päls i bilen. Nu hänger vi i skuggan, kollar på vattenspridaren över kökslandet,trugar Dante med is och vatten. Han är inget vidare på att dricka vatten om han inte precis ätit eller varit ute och lekt. Ljuvliga sommarhetta så länge den varar! Avnjuter den bäst i skuggan och tänker på tzatziki. Och ett immigt rosa vinglas.

 
 
Ingen bild

Humlan

10 juli 2014 23:01

Det är problem det där när hundar inte dricker ordentligt... den lilla hundfröken som jag har på besök ibland, hon är riktigt dålig på att dricka, man får verkligen truga henne.
Jag läser ikapp och ser att du fortsätter att kämpa på med kantarelletningen. Hoppas han fattar och tycker det är roligt! Lagotto, som jag nämnde tidigare, är ju "tryffelhundar" och i Sverige har man då bytt svamp till kantarell, så du har helt rätt i att dom har ett extra försprång, men dom är ju också släkt med vattenhundarna, så då kanske andra vattenhundar också kan bli bra på kantarell letande!
Den där björnmossan såg sval ut även på bild, så jag förstår att Dante gillar den!
Och nu blev jag sugen på tzatziki! ... och rosé

ohejdat

11 juli 2014 10:23

Om det inte vore för myggorna skulle jag också ta mig ett björnmossespa!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ohejdat - 4 maj 2017 22:26


Här hittar ni mig i fortsättningen: www.ohejdat.com Hoppas jag kommer lära mig hur Wordpress funkar snabbt. Hejdå Bloggplatsen! Tack för fyra års dagbokstjänstgöring. ...

Av ohejdat - 4 maj 2017 22:00

Häng med till: https://wordpress.com/post/ohejdat.wordpress.com/4 ...

Av ohejdat - 4 maj 2017 19:43


Det funkar inte att blogga här längre, inte bara foton försvinner utan också hela inlägg. Nyss ett om Pa hos audionomhäxan. Och bloggen tar en massa minne i telefonen. Hur gör man nu då? Byter bloggplattform på nåt vis, det fattar jag, men till...

Av ohejdat - 3 maj 2017 17:28

Förlåt Dante att matte gett dig fläcktyfus, det går över på en vecka ungefär: ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards