Direktlänk till inlägg 10 juli 2014

Skogsspa med blodsugare

Av ohejdat - 10 juli 2014 09:43

Kantarellträningen fortsätter, jag skulle ljuga om jag påstod att det är Dante som nosar upp de små svamparna. Men han förstår att jag vill ha dem och att han får en pyttebit lever varje gång vi fyndar. Det är riktigt roligt att gå i skogen "offtrack" med Dante; han tänker verkligen till när han väljer väg och hoppar över ris och kvistar som en gasell.
I vår skog finns en massa öppna små stenbrott. Ofta fyllda med gott och intressant vatten och kantade med fuktig, fluffig björnmossa. Där blir det hundspa titt som tätt. Dante kastar sig raklång och rullar runt och kör ner nosen och frustar. Funderar på om det är ok egentligen när det är ett naturreservat, men björnmossa finns det gott om. Och myggor. Sprayade lite extra MyggA idag, det enda som hände var att Dante började toknysa. Myggorna tyckte jag lika god som vanligt.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ohejdat - 4 maj 2017 22:26


Här hittar ni mig i fortsättningen: www.ohejdat.com Hoppas jag kommer lära mig hur Wordpress funkar snabbt. Hejdå Bloggplatsen! Tack för fyra års dagbokstjänstgöring. ...

Av ohejdat - 4 maj 2017 22:00

Häng med till: https://wordpress.com/post/ohejdat.wordpress.com/4 ...

Av ohejdat - 4 maj 2017 19:43


Det funkar inte att blogga här längre, inte bara foton försvinner utan också hela inlägg. Nyss ett om Pa hos audionomhäxan. Och bloggen tar en massa minne i telefonen. Hur gör man nu då? Byter bloggplattform på nåt vis, det fattar jag, men till...

Av ohejdat - 3 maj 2017 17:28

Förlåt Dante att matte gett dig fläcktyfus, det går över på en vecka ungefär: ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards