Direktlänk till inlägg 1 juli 2014

Städning i den virtuella telefonkatalogen

Av ohejdat - 1 juli 2014 16:55

Ibland lossnar tummen. Min gamla firma har låtit mitt gamla telefonnummer stå kvar med mitt namn i mer än två år nu. Både på Eniro och på Hitta.se, har känts så där, men en å annan kund har kanske återkommit den vägen. Idag bestämde jag mig att det är dags, nu räcker det och mailade respektive kundtjänst. Så nu återstår att se om man kan få ändringarna genomförda utan att längre förfoga över det aktuella telefonnumret. Jag förfogar väl över mitt namn i alla fall.

 
 
Ingen bild

Humlan

2 juli 2014 07:51

Och jag håller på att mejlar ett företag eftersom en av deras kunder har använt min mejladress (bloggens mejladress, men jag skrev inte under med "Humlan" ;-) ), har bara fått något automatsvar från kundavdelningen än så länge. Men tydligen har ingen gjort något i ärendet för i dag fick jag nyhetsbrev därifrån. Jag påpekade att om dom mejlar ut sina fakturor så kommer inte personen få någon faktura... inget mänskligt svar än, så jag får väl se vad som händer.

ohejdat

2 juli 2014 10:56

Otäckt lätt att göra ohederliga affärer på nätet. Det är nog stor risk att svaret dröjer Humlan!, så här i semestertider. Dyker det upp en faktura till slut ändå, så bestrid den aktivt även om den inte är utställd på dig, men skickad till din adress. Det finns mallar på www.konsumentverket.se

 
Ingen bild

Humlan

2 juli 2014 19:32

Nu har jag fått svar. Dom skickar fakturan per post, och där har dom ju kundens adress så jag råkar inte illa ut. (Annars vet jag inte om jag hade blivit betalningsansvarig för en faktura när inte namnet stämmer.) Tror att det snarast var ett misstag, men jag undrar vad han har för adress när han har råkat skiva humlesurr...

ohejdat

2 juli 2014 22:25

Letade efter din blogg förut, har för mig du ställt den på paus?, hittade några humlor, men ingen som verkar vara du: surret lät annorlunda ;-) Bra att fakturafrågan reddes ut.

 
Ingen bild

Humlan

2 juli 2014 23:54

Den finns på humlesurr.blogspot.com men den ska flyttas till egen sida och byggas upp på nytt. Problemet är att jag först måste lära mig lite nya program och verktyg, och just nu vill inte huvudet lära sig något nytt. Tittar du in där så märker du att jag har varit väldigt overksam de senaste åren, men det har aldrig varit en regelbunden blogg, bara ett ställe att lägga in bilder och några ord nu och då.

ohejdat

3 juli 2014 10:08

Aha, den ska jag kolla in. Jag kör ju enklast möjliga blogg, annars hade det inte blivit av. Inte mycket för att lära mig krångliga såhärgördusaker :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ohejdat - 4 maj 2017 22:26


Här hittar ni mig i fortsättningen: www.ohejdat.com Hoppas jag kommer lära mig hur Wordpress funkar snabbt. Hejdå Bloggplatsen! Tack för fyra års dagbokstjänstgöring. ...

Av ohejdat - 4 maj 2017 22:00

Häng med till: https://wordpress.com/post/ohejdat.wordpress.com/4 ...

Av ohejdat - 4 maj 2017 19:43


Det funkar inte att blogga här längre, inte bara foton försvinner utan också hela inlägg. Nyss ett om Pa hos audionomhäxan. Och bloggen tar en massa minne i telefonen. Hur gör man nu då? Byter bloggplattform på nåt vis, det fattar jag, men till...

Av ohejdat - 3 maj 2017 17:28

Förlåt Dante att matte gett dig fläcktyfus, det går över på en vecka ungefär: ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards