Direktlänk till inlägg 24 februari 2014

Ohejdat i väntans tider.

Av ohejdat - 24 februari 2014 07:02

Nu är jag ju gravid hävdar jag, även det inte kommer ta såå många månader innan jag har ett litet knyte i famnen. En pälsklädd gnyende bebis som förhoppningsvis säger till i tid så jag inte behöver fixa en nån slags blöja till den rätt långa resan hem från BB.
Men man behöver ju tänka på att fixa rätt prylar. Herre, va grejer det finns på dessa djurbutikssidor! Och prisspannet är som från Nettos fyndlåda till NK. En portabel vattenskål behöver man ju och en babyfilt och ett halsband och ett koppel, eller är det bättre med en sele från början? Och sen förlorar jag mig i hundbilbälten(!), klotänger och bajspåsar.
Ja, jag är lite orolig för det där med bajset, men självklart är det bara att böja sig och plocka, dessutom blir det ju en viss inkörning eftersom valpen naturligtvis inte i början åstadkommer falukorv utan mera prinskorv. Det ska nog bli mitt arbetsnamn på hundbajset i fortsättningen: prinskorv oavsett storlek, det är ju en prins som vi ska hämta.
Halvan är inte lika gravid som jag, men det brukar ju vara så, han verkar inte va beredd att sitta med nosen i en valpbok.

Korvbilden har jag lånat, från en amerikansk site som påstår att det är "a swedish sausage":? Va? I så fall en sån jag beskrivit ovan.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ohejdat - 4 maj 2017 22:26


Här hittar ni mig i fortsättningen: www.ohejdat.com Hoppas jag kommer lära mig hur Wordpress funkar snabbt. Hejdå Bloggplatsen! Tack för fyra års dagbokstjänstgöring. ...

Av ohejdat - 4 maj 2017 22:00

Häng med till: https://wordpress.com/post/ohejdat.wordpress.com/4 ...

Av ohejdat - 4 maj 2017 19:43


Det funkar inte att blogga här längre, inte bara foton försvinner utan också hela inlägg. Nyss ett om Pa hos audionomhäxan. Och bloggen tar en massa minne i telefonen. Hur gör man nu då? Byter bloggplattform på nåt vis, det fattar jag, men till...

Av ohejdat - 3 maj 2017 17:28

Förlåt Dante att matte gett dig fläcktyfus, det går över på en vecka ungefär: ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards