Alla inlägg den 19 februari 2014

Av ohejdat - 19 februari 2014 15:38

Ohejdat fick nyss besök av två unga herrar Larmförsäljare, som blev väldigt tjuriga när jag tackade nej direkt. Försäljning är en svår konst, blir man avspisad får man försöka hinna släppa en tankeväckare, det hade de ingen i bakfickan innan dörren går igen framför nosen.
Förresten så behövs inget larm för vi har inga dyra prylar utom några möbler och sånt orkar väl inte tjyvar släpa ut. Dessutom blir vi med hund snart!!! Jag trodde knappt det var sant när jag fick mailet förut, men två familjer i valpkön före oss har hoppat av så det finns en kille till oss.

Av ohejdat - 19 februari 2014 07:54

Lagar trerätters på morgonkvisten. Ska ta med till åttiotaggarna för födelsedagsfirande i afton. Pilgrimsmusslor till förrätt. Kyckling i grönpepparsås och kantareller med ugnsrostade grönsaker. Blåbärsparfait och ostbricka. Va bra de går att göra såsen: har ju ingen grönpeppar hemma! Börjar fatta varför en del ordningsamma typer har sina burkar i bokstavsordning. Funderar på att svänga om till rosé dito, tar emot att rusa iväg till butiken i snöfallet. Snö!? Vadan detta! Jag har ju bestämt att våren kom igår.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards