Direktlänk till inlägg 11 januari 2017

En febersnorig dag när man är ledig hamnar man gärna på Hemnet.

Av ohejdat - 11 januari 2017 13:44


Ibland dyker det upp hus till salu som väcker den slumrande renoveringslusten i mig. Som detta hus från trettiotalet (har snott en bit av en bild från mäklarens hemsida). Men man måste hålla huvudet kallt. Det är kul att renovera och ta vara på och återställa byggnadsvärden. Men nu har vi ju köpt ett hus som är satans praktiskt; enplans utan källare och med kallvind. Beläget mellan en allmänning och en återvändsgata med färre bilar än tio per dag och intill skogen. Och med vidbyggt garage så Halvan kan tassa iväg i skjortan och glida iväg med rymdskeppet genom att bara trycka på portfjärren. 30-talshuset har visserligen serveringsgång och en ovanligt snygg öppen spis, men ligger på en genomfartsgata som är en populär genväg för bråttomtrafikanter, det har trappa i entrén och förstås till övervåning samt källare. Och garaget ligger fristående längst in på tomten så det blir mycket att skotta.
Så där får man resonera med sig själv när man får en släng av renoveringssjukan; man får plocka fram allt det negativa som man trots lust och ambitioner faktiskt inte kan göra nånting åt, dessutom var ju badrummet pyttelitet...
...fast det går ju att ändra på :-)

 
 
Victoria

Victoria

11 januari 2017 15:27

NÄR kommer du och inreder hos mig? Och då menar jag från scratch. Jag kasaaan inte. Det enda jag kan är att säga att jag vill ha samma känsla som i Johannas lägenhet. Där stormtrivs jag för att den är hemtrevlig och fint inredd. Men jag kan inte säga vad det är. Johanna höll på att dö när hon såg torpet. Hennes enda ord "jag förstår at du trivs hos mig". Men det har ju så mycket potential. Dock bor det en inredningsklåpare i huset. Yyyyl.

http://www.fitterbittan.com

ohejdat

11 januari 2017 15:51

Fast jag tycker faktiskt torpet har sin charm i sin rörighet, även om jag tillhör den där ständigt undanplockiga sorten som inte skulle flasha min pantflaskesamling på köksgolvet :-). Jag tror helt enkelt du är för trångbodd där; du behöver lägga beslag på ytor i ladan. Annektera lite förrådsspace för sånt som inte används i huset. För spara grejer vet jag ju att du vill, jag är en hjärtlös rationell människa som är obarmhärtig avseende grejer utan funktion, du är ju en romantisk nostalgiker dessutom gift med en snubbe med ett eget privat Buttericks.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ohejdat - 4 maj 2017 22:26


Här hittar ni mig i fortsättningen: www.ohejdat.com Hoppas jag kommer lära mig hur Wordpress funkar snabbt. Hejdå Bloggplatsen! Tack för fyra års dagbokstjänstgöring. ...

Av ohejdat - 4 maj 2017 22:00

Häng med till: https://wordpress.com/post/ohejdat.wordpress.com/4 ...

Av ohejdat - 4 maj 2017 19:43


Det funkar inte att blogga här längre, inte bara foton försvinner utan också hela inlägg. Nyss ett om Pa hos audionomhäxan. Och bloggen tar en massa minne i telefonen. Hur gör man nu då? Byter bloggplattform på nåt vis, det fattar jag, men till...

Av ohejdat - 3 maj 2017 17:28

Förlåt Dante att matte gett dig fläcktyfus, det går över på en vecka ungefär: ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14
15
16 17 18 19
20
21
22
23 24
25
26 27
28
29
30 31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards