Direktlänk till inlägg 9 januari 2017

Ett 150 mil långt land.

Av ohejdat - 9 januari 2017 08:20


Gårdagen tillbringades i rymdskeppet och inga bakluckor flög upp under färden hem från fjällen.
Man åker förbi så mycket spännande, eller ja; namnen på vägskyltarna väcker fantasin; som t.ex Långban och Katterum. Och det lyser i fönstren på de flesta husen man passerar och det är skottat: det bor faktiskt rätt mycket folk lite överallt som inte lever i stan (Stockholm) eller i nån större byhåla som Glosoppestan. Folk som inte kan få ett sug på kvällskvisten och åka en sväng för att hämta hämtmat eller gå och köpa mera kaffe för det tog slut. Folk som behöver ha torrjäst hemma och ett vedupplag och en bil med bensin i tanken. Och längre norrut är det ännu längre mellan orterna. Jag tror jag vill åka på roadtrip norrut, fast en annan årstid, finns det nån lucka mellan snö och myggor? Eller mellan myggor och snö?
Fast frågan är om Halvan är rätt resesällskap, han är en sån där milätare som vill stå på och komma fram.

Vi hann faktiskt med att gå ljuspromenaden runt industrilandskapet i Glosoppestan, sista dagen att beskåda olika ljuskonstverk. Det hade vi kanske inte gjort utan Halvans ståpåfilosofi.
De flygande änderna var finast.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ohejdat - 4 maj 2017 22:26


Här hittar ni mig i fortsättningen: www.ohejdat.com Hoppas jag kommer lära mig hur Wordpress funkar snabbt. Hejdå Bloggplatsen! Tack för fyra års dagbokstjänstgöring. ...

Av ohejdat - 4 maj 2017 22:00

Häng med till: https://wordpress.com/post/ohejdat.wordpress.com/4 ...

Av ohejdat - 4 maj 2017 19:43


Det funkar inte att blogga här längre, inte bara foton försvinner utan också hela inlägg. Nyss ett om Pa hos audionomhäxan. Och bloggen tar en massa minne i telefonen. Hur gör man nu då? Byter bloggplattform på nåt vis, det fattar jag, men till...

Av ohejdat - 3 maj 2017 17:28

Förlåt Dante att matte gett dig fläcktyfus, det går över på en vecka ungefär: ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14
15
16 17 18 19
20
21
22
23 24
25
26 27
28
29
30 31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards