Alla inlägg den 3 juli 2016

Av ohejdat - 3 juli 2016 12:50


Som vanligt när vi har en ledig dag ihop hemma så sitter Halvan och häckar framför datorn, idag dessutom prydd med hörlurar. Vilket jag iofs är tacksam över eftersom han brukar lyssna på poddradio på dubbel hastighet. Men det hade varit kul att hitta på nåt ihop. Dessutom hade han en idé om att äta tidig söndagsmiddag, typ vid tolvtiden, men jag har inte sett till nån mat ännu, fast jag föreslog att vi skulle åka och handla. Så jag har pillat med lönespecifikationen, känns lite konstigt att inte få fylla i sin egen tidrapport. Räknat timmar och så där. Och sammanställt gamla tjänstepensioner och skickat till Bolagets pensionsförvaltare. Och samlat ihop månadens kvitton. Typ Halvans favoritaktiviteter (han tycker jag ska skapa ett Excelark för att hålla koll på tidrapporteringen). Och så har jag förberett eftermiddagens lägenhetsvisning som jag ska på med Halvans son som numera bor ensam i en stor hyreslägenhet som tickar pengar varje månad.
Ibland tänker jag att jag skulle sätta ihop en liten visningsskola, folk är verkligen helt planlösa den lilla men ack så avgörande stunden. Jag hade en gång köpare till en lägenhet som förtvivlat ringde efter tillträdet; det finns ju inga dörrar! Nä, det gjorde det faktiskt inte, mer än ytterdörr och badrumsdörr. Mellan rummen, köket och hallen hade säljaren tagit bort dem och trösklarna och lagt ett enda sammanhängande golv. Klart synligt på beskrivningens bilder och omöjligt att inte se på visningen.
Mitt första tips för den som springer på visning är att sätta sig ner. Sitt ner i alla rum och upplev utsikten (och insynen), för du kommer sitta mer än du springer runt om du flyttar in.
Nu vaknade faktiskt Halvan till och ville åka till grannstaden på cafébesök, de va värst! Åkejrå.

Av ohejdat - 3 juli 2016 09:22


Eftersvettas efter ett hett söndagsbad. Och slösurfar.
Vad är det med alla festivalbesökare som lägger upp skakiga oskarpa videosnuttar med dåligt ljud på Facebook? Tror de att nån vill kolla? Och "njuta" av favoritbandet via deras usla dokumentation? Eller är det bara det gamla vanliga; titta va kul mitt liv är!?
Hälsningar,
Grumpy Ol Woman

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13
14
15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards