Direktlänk till inlägg 31 juli 2016

När man rullat hatt en natt i huvudstaden.

Av ohejdat - 31 juli 2016 09:00


Man kan klanta till det på olika vis.
Inatt råkade jag utan glasögon på nosen trycka igång en uppdatering på telefonen. En uppdatering som sedan kräver en omstart med upplåsning av SIM-kortet. Den fyrsiffriga koden står nogsamt nedpräntad på baksidan på ett visitkort i lådan på mitt nattygsbord cirka sexton mil härifrån.
Klantigt var ordet. Nu skriver jag på min gamla padda, men sen får jag alltså klara mig utan telefon i festivalvimlet på Skeppsholmen. Vi får helt enkelt göra som man gjorde förr: bestämma en mötesplats om vi skulle tappa bort varandra.
Och bilderna på smakäventyret på Den flygande älgen får vänta. Men det var fantastiskt gott. Utsökt är ordet.

 
 
Ingen bild

MM

31 juli 2016 10:56

Kan du inte använda t ex mail på telefonen utan att låsa upp SIM-kortet? Som nödkommunikation menar jag.

Ps. Du vet att man kan byta PIN-kod va, och välja en som man kan utantill...

ohejdat

31 juli 2016 12:15

Jo, jag har en tvål med så jag kan messa o maila med det mobila nätverket. Ska byta kod när jag kommer hem :-) i praktiken betyder det egentligen bara att åttiotaggarna inte jan få tag i mig...fast de har ju Halvans nummer förstås ;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ohejdat - 4 maj 2017 22:26


Här hittar ni mig i fortsättningen: www.ohejdat.com Hoppas jag kommer lära mig hur Wordpress funkar snabbt. Hejdå Bloggplatsen! Tack för fyra års dagbokstjänstgöring. ...

Av ohejdat - 4 maj 2017 22:00

Häng med till: https://wordpress.com/post/ohejdat.wordpress.com/4 ...

Av ohejdat - 4 maj 2017 19:43


Det funkar inte att blogga här längre, inte bara foton försvinner utan också hela inlägg. Nyss ett om Pa hos audionomhäxan. Och bloggen tar en massa minne i telefonen. Hur gör man nu då? Byter bloggplattform på nåt vis, det fattar jag, men till...

Av ohejdat - 3 maj 2017 17:28

Förlåt Dante att matte gett dig fläcktyfus, det går över på en vecka ungefär: ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13
14
15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards