Direktlänk till inlägg 8 juli 2016

Halva fredagsmojiton har redan slunkit ner.

Av ohejdat - 8 juli 2016 18:56


Bom!
Vad hände nudå?
Cykelsemestrande gäster på besök imorgon och vi är bortbjudna på söndag. Allt via sms.
Så kul.
En helg som egentligen bara innehöll en EM-final på nöjeskontot blev liksom fylld till brädden. Jabbadabbadoo!

Halvan kom hem med ett rökt bäverben (han har jagande kollegor), låter ju ungefär lika verkligt som Povel Ramels "stekt svan", men både jag och Dante har nu också smakat. Hade inte klarat föreslå vin till detta hårdrökta supersalta kött. Att det är svårt att få tag på kan jag inte påstå att jag sörjer. Hoppar över bild (tänk lamm- eller rådjursskånk fast pytteliten).

 
 
Ingen bild

Humlan

8 juli 2016 21:51

Själv har jag virrat runt på systemet och undrat varför du inte jobbar just i den butiken. Men jag lyckades få fatt på en kvinna som glatt pratade vin, godkände den flaska jag hade tagit och sedan hittade två till som tillsammans blev en födelsedagspresent till den nyblivna 81-åringen. Min bror som var med på vinköpet godkände i efterskott (han kan betydligt mer än jag) och pappa var nöjd och tacksam, så det blev ju bra.
Nu är jag fullproppad med tårta och ganska trött, så efter en halv mojito skulle jag nog somna. ;-) Rökt bäver lät inte så lockande ...

ohejdat

9 juli 2016 11:50

Kul att du fick bra hjälp, här har jag sommarkollegor som inte ens vet att Bordeaux är en vindistrikt i Frankrike... :-)
Tårta är mums för Måns, älskar prinsesstårta :-)

 
Ingen bild

Humlan

10 juli 2016 09:13

Vilken tur att de fick tag på dig som är vinintresserad (och verkar kunna en del om sprit och drinkar också), för jag som kund förväntar mig ju verkligen att de som jobbar i butiken ska kunna något. Även om man fyller på hyllor så får man ju frågor från kunder.
Ja tårta är mums, alldeles för mycket mums! ;-) Kan inte ens välja en favorit.

ohejdat

10 juli 2016 11:33

Ja, det är självklart att man ska kunna svara på frågor om det man säljer eller veta var man tar reda på det. Så fortsätt fråga.

 
Ingen bild

Humlan

10 juli 2016 09:16

p.s
Mitt stora problem med franska viner är att jag inte kan någon franska. Kan knappt utala viner, vindistrikten går väl lite bättre för att man har hört dem uttalas så många gånger, och jag kan absolut inte stava till dem! :D

ohejdat

10 juli 2016 11:40

Franska är ju svårt, jag försöker snappa upp rätt uttal när tillfälle ges.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ohejdat - 4 maj 2017 22:26


Här hittar ni mig i fortsättningen: www.ohejdat.com Hoppas jag kommer lära mig hur Wordpress funkar snabbt. Hejdå Bloggplatsen! Tack för fyra års dagbokstjänstgöring. ...

Av ohejdat - 4 maj 2017 22:00

Häng med till: https://wordpress.com/post/ohejdat.wordpress.com/4 ...

Av ohejdat - 4 maj 2017 19:43


Det funkar inte att blogga här längre, inte bara foton försvinner utan också hela inlägg. Nyss ett om Pa hos audionomhäxan. Och bloggen tar en massa minne i telefonen. Hur gör man nu då? Byter bloggplattform på nåt vis, det fattar jag, men till...

Av ohejdat - 3 maj 2017 17:28

Förlåt Dante att matte gett dig fläcktyfus, det går över på en vecka ungefär: ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13
14
15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards