Direktlänk till inlägg 16 april 2015

Vem har varit här å glömt peruken?

Av ohejdat - 16 april 2015 17:44

Idag har vi tagit fighten med fukteksemet lite mer ingående. Klippt mera, vilket inte var självklart alls för offret. Men ok en liten stund då; om man får sitta i hussefåtöljen och bli matad med torkad lever under tiden.

Sen har vi provat "Hot Spot Foam" från Espree. Tvåhundra pix för en liten flaska och ifrågasatt på olika hundforum eftersom den innehåller Tea tree oil. Men känner nu ingen värme alls i eksemet efter behandlingen; sålunda ingen bakteriell aktivitet och det är torrt och utbredningen har stannat av.
Man tvättar rent och torkar torrt så gott man kan på den helst renrakade fläcken (jag har bara klippt) och sen skakar man flaskan och applicerar skummet på fläcken och kramar in det i pälsen runtom. Det verkar inte svida alls, jag provade lite i ansiktet och kände bara att det torrstramade. Men doften tillhör inte Dantes favoriter, vi får ta en liten fajt varje gång. Det står inget om hur ofta, men jag har nog lagt på varannan timma nu detta första dygn.

Tea tree oil är säkert skadligt för hundar precis som det är skadligt för människor i för höga doser.
Men jag har en aning om att vi kommer få hålla koll på fler så kallade "hot spots", fukteksem, om vi inte trimmar Dante kort och torkar honom noga. Och då är det ju underbart att ha ett effektivt och enkelt medel att ta till. Men som sagt; det är första dagen så jag återkommer med en slutgiltig recension.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ohejdat - 4 maj 2017 22:26


Här hittar ni mig i fortsättningen: www.ohejdat.com Hoppas jag kommer lära mig hur Wordpress funkar snabbt. Hejdå Bloggplatsen! Tack för fyra års dagbokstjänstgöring. ...

Av ohejdat - 4 maj 2017 22:00

Häng med till: https://wordpress.com/post/ohejdat.wordpress.com/4 ...

Av ohejdat - 4 maj 2017 19:43


Det funkar inte att blogga här längre, inte bara foton försvinner utan också hela inlägg. Nyss ett om Pa hos audionomhäxan. Och bloggen tar en massa minne i telefonen. Hur gör man nu då? Byter bloggplattform på nåt vis, det fattar jag, men till...

Av ohejdat - 3 maj 2017 17:28

Förlåt Dante att matte gett dig fläcktyfus, det går över på en vecka ungefär: ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards