Direktlänk till inlägg 26 februari 2015

En så luring

Av ohejdat - 26 februari 2015 12:52

jag hittade i hyllan på Citygross; "flytande med honung...". Jo jag tackar; fruktsockerlösning med honung.
Jag var ute efter flytande honung jag, bara honung.

Citygross verkar vara ett attraktivt pensionärsparsdagis så här mitt på blanka vardagen. Jag hittade dem hovrande över köttdisken, klämmandes på fläskkotletter och entrécôter så jag fick fri lejd till mina knorrar.

 
 
Ingen bild

Annette

26 februari 2015 20:37

Hej.
Hur tillagar du Dantes knorrar
undrar Fjollas matte.

ohejdat

27 februari 2015 07:50

Hej Anette, jo jag prövade att koka dem och det var ingen favorit, tror han tyckte svålen blev för slemmig och rå knorr funkade bara som en leksak att gömma. Så numera torkar jag knorrar i pannrummet, eller ja gamla pannrummet: på in och utgående fjärrvärmeledning har jag hängt ett torkställ där de får ligga nån vecka och torka innan han får smaka. Han gillar den tjocka fäständen bättre än svanstippen, den kan bli kvar som en lite råttsvans för Halvan att råka trampa på (istället för lego).
Det vore kul att höra vad Fjolla tycker om denna delikatess. Är det en ovanligt tramsig och rolig vovve med tanke på namnet?

PS. Jag har låtit de torkade knorrarna ligga kvar torrt o luftigt, för jag vet inte hur snabbt de torkar inuti när svålen hårdnar.

 
Ingen bild

Annette

27 februari 2015 13:22

Hej igen.
Fjolla låter hälsa att hon inte är ett dugg tramsig men en väldigt rolig, klok och vacker gyllene goldentjej på 10 mån. En sådan raritet ska förlänas med ett vackert namn ansåg hennes matte..... Hon är dessutom väldigt matglad och ska absolut få testa knorrar, men jag misstänker det är beställningsvara så vi återkommer med Fjollas recension så småningom.

ohejdat

27 februari 2015 13:59

Åh, en Golden; Dantes favorit från valptiden är en supersnäll goldenkille vid namn Frasse. Här heter goldentjejerna typ Vera och Kickan. Fjolla har ett toppennamn, dessutom ett man bara behöver berätta en gång, för att mötande tvåbeningar som vill hälsa ska komma ihåg det.
Färska knorrar har jag bara hittat på Citygross, men superdyra torkade har jag hittat på djurhyllan på Coop och superduperdyra på Arken Zoo.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ohejdat - 4 maj 2017 22:26


Här hittar ni mig i fortsättningen: www.ohejdat.com Hoppas jag kommer lära mig hur Wordpress funkar snabbt. Hejdå Bloggplatsen! Tack för fyra års dagbokstjänstgöring. ...

Av ohejdat - 4 maj 2017 22:00

Häng med till: https://wordpress.com/post/ohejdat.wordpress.com/4 ...

Av ohejdat - 4 maj 2017 19:43


Det funkar inte att blogga här längre, inte bara foton försvinner utan också hela inlägg. Nyss ett om Pa hos audionomhäxan. Och bloggen tar en massa minne i telefonen. Hur gör man nu då? Byter bloggplattform på nåt vis, det fattar jag, men till...

Av ohejdat - 3 maj 2017 17:28

Förlåt Dante att matte gett dig fläcktyfus, det går över på en vecka ungefär: ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11
12
13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards