Direktlänk till inlägg 4 februari 2015

Gör något som smittar!

Av ohejdat - 4 februari 2015 08:48

Onda människor eldar upp en jordansk pilot levande instängd i en bur. Onda människor slår ihjäl en åttaårig flicka med en brödkavel. Jag skulle kunna skriva långa upprörda haranger om hur fel det är, hur onda de är, hur berörd och upprörd jag blir.

Och det skulle inte hjälpa ett dugg. Inte lindra någons smärta, inte förebygga någon ondska och inte heller göra mig mindre ledsen.

Istället tror jag på den lilla versen någon skrev i min poesibok på sjuttiotalet: "bliv ett litet solsken på vår mörka jord, hälsa den du möter med ett vänligt ord". Jag försöker sprida vänlighet och godhet i det lilla, kanske smittar det. Så blir det kanske till slut en epidemi, en pandemi.

Vad är det amerikanerna säger: "Pay it forward"? Dante håller med.

 
 
I mitt huvud

I mitt huvud

4 februari 2015 10:03

Ja, om alla gör så, sprider lite vänlighet och omtanke, så skulle världen bli en bättre plats.

http://www.imitthuvud.com

ohejdat

4 februari 2015 10:23

Ja, det tror också jag och du verkar synnerligen bra på det, det inser man när man läser din blogg :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ohejdat - 4 maj 2017 22:26


Här hittar ni mig i fortsättningen: www.ohejdat.com Hoppas jag kommer lära mig hur Wordpress funkar snabbt. Hejdå Bloggplatsen! Tack för fyra års dagbokstjänstgöring. ...

Av ohejdat - 4 maj 2017 22:00

Häng med till: https://wordpress.com/post/ohejdat.wordpress.com/4 ...

Av ohejdat - 4 maj 2017 19:43


Det funkar inte att blogga här längre, inte bara foton försvinner utan också hela inlägg. Nyss ett om Pa hos audionomhäxan. Och bloggen tar en massa minne i telefonen. Hur gör man nu då? Byter bloggplattform på nåt vis, det fattar jag, men till...

Av ohejdat - 3 maj 2017 17:28

Förlåt Dante att matte gett dig fläcktyfus, det går över på en vecka ungefär: ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11
12
13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards