Alla inlägg den 17 mars 2014

Av ohejdat - 17 mars 2014 21:03

Husdrömmar på TV1, med Pernilla Colt och Gert Wingårdh; var får de tag i alla dessa tokiga husbyggare! Programmet har samma effekt på mig som Ricky Lake Show hade då det begav sig: det får mig att känna mig normal och sansad. Samtidigt måste jag erkänna att jag blir imponerad av dessa envisa naiva kvinnor som vägrar ge upp sin vision oavsett pris och tid. Sån är inte jag.

Av ohejdat - 17 mars 2014 21:02

Husdrömmar på TV1, med Pernilla Colt och Gert Wingårdh; var får de tag i alla dessa tokiga husbyggare! Programmet har samma effekt på mig som Ricky Lake Show hade då det begav sig: det får mig att känna mig normal och sansad. Samtidigt måste jag erkänna att jag blir imponerad av dessa envisa naiva kvinnor som vägrar ge upp sin vision oavsett pris och tid. Sån är inte jag.

Av ohejdat - 17 mars 2014 14:37

Jag har en mycket osentimental inställning till prylar, sparar inget som jag inte längre använder. Det här är nog det äldsta (och enda) föremålet jag har från min barndom: ett poesialbum från när jag var 8 år.

Av ohejdat - 17 mars 2014 10:53

Igår träffade jag en ung trevlig dam som var hungrig, så vad gjorde hon då? Jo, micrade en fryst färdigrätt på pasta med ostsås. Sånt fattar inte jag. Tar det sju minuter att koka pastan själv? Och under tiden smälta ner lite ost i en skvätt grädde (inte köpt färdigriven ost som skakats runt i potatismjöl för att inte klibba ihop). Mat är en för viktig njutning för att man ska överlåta tillagningen (och pengarna) till den där slarviga familjen Dafgård.

Av ohejdat - 17 mars 2014 10:46

Smaksatta teer i påse innehåller tydligen socker. Läser på olika forum om nyheten och upprörda människor som förmodligen druckit "hälsosamma" blommiga och fruktiga teer istället för kaffe på fikarasterna. Alltså jag är snobb med vad jag stoppar i mig hemma, även om det gärna blir för mycket och för ofta så är det schyssta grejer. Så inget läskigt podkaffekoncentrat (ser ju ut som när jag inte druckit upp det sista i koppen och det blivit stående o torkat in) och inget påste, inget margarin och inga söta yoghurtar, ingen odlad lax och inga giftiga bananer och druvor. Då och då korv, men bara med välstuderad innehållsförteckning. Gräsbetat kött och glad gris, undantaget bacon för har bara hittat torrsaltad konventionell sådan så man slipper saltlaken med druvsocker och blöt sjö i pannan.

Av ohejdat - 17 mars 2014 09:09

Gunnar Ander eller Erik Höglund? Försöker hitta vem som designat dessa glas. De åker ur lättillgängliga skåpet nu för att bereda plats för Glencairnglasen. Tänkte sälja dem på Tradera, 12st i så gott som mint condition, men så började jag googla för att försöka reda ut vem konstnären var och så blev jag lite kär i dem igen. Nån som vet vem?

Av ohejdat - 17 mars 2014 07:24

Dags att skicka Halvan till Orienten igen, kommer i retur på fredag. Han steg upp och sa att det var snö imorse, så då sa jag att det minsann inte var första april! Nu sitter jag och glor på grannens vita tak medan kaffet kallnar. En vår som går som en dans, två steg fram, ett steg tillbaka.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards