Direktlänk till inlägg 25 augusti 2014

Måndag

Av ohejdat - 25 augusti 2014 06:55

Idag verkar grabben ha sovmorgon, han ligger på golvet bredvid min säng och springer i sömnen. Hundar verkar ha dramatiska drömmar. Igår körde vi dragkampslekar hela kvällen, Dante tyckte väl det var min plikt att ställa upp nu när han inte får leka fritt med andra hundar. Och så var det köttbullejakt förstås: jag delar köttbullar i fyra delar och säger till Dante att stanna i hallen, sedan stänger jag dörren till vardagsrummet bakom mig och gömmer godbitarna högt o lågt. Sen släpper jag in Dante och säger sök. Han älskar det, han nosar om och om igen, springer runt och söker i stolar, under bord, på golvlisten, i vedkorgen, på elementen. Han ger sig inte förrän han hittat alla, ibland kan han missa nån, då räcker det att jag sniffar lite åt rätt håll för han ska förstå att det lönar sig att leta lite till.
Dragkampslekarna går brutalt till: vi ser till att va på en matta eller nåt som Dante kan få spjärn med tassarna mot. Sen kör vi, drar och vrider o vänder, drar uppåt/nedåt och åt sidorna, ibland snabba ryck o ibland segdra. Och så morrar vi, båda två. Då får man en annan bild av Dante, hur han skulle kunna va om han va en elak o ilsken hund med sina nya kraftiga tänder och råa björnstyrka.

 
 
Ingen bild

Humlan

25 augusti 2014 10:58

Inte undra på att han sover, han fick ju jobba med både huvud och muskler i går! Och han hade säkert hur roligt som helst!

ohejdat

25 augusti 2014 16:05

Ja, han blir så glad när man leker med honom, han vill leka jämt egentligen. Nu har han precis fått ett märgben för jag tänkte få ha dammsugaren ifred en stund.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ohejdat - 4 maj 2017 22:26


Här hittar ni mig i fortsättningen: www.ohejdat.com Hoppas jag kommer lära mig hur Wordpress funkar snabbt. Hejdå Bloggplatsen! Tack för fyra års dagbokstjänstgöring. ...

Av ohejdat - 4 maj 2017 22:00

Häng med till: https://wordpress.com/post/ohejdat.wordpress.com/4 ...

Av ohejdat - 4 maj 2017 19:43


Det funkar inte att blogga här längre, inte bara foton försvinner utan också hela inlägg. Nyss ett om Pa hos audionomhäxan. Och bloggen tar en massa minne i telefonen. Hur gör man nu då? Byter bloggplattform på nåt vis, det fattar jag, men till...

Av ohejdat - 3 maj 2017 17:28

Förlåt Dante att matte gett dig fläcktyfus, det går över på en vecka ungefär: ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards