Direktlänk till inlägg 11 juni 2014

Pälsdjur är vi allihopa

Av ohejdat - 11 juni 2014 08:52

Tantgroomingen blir gärna lite eftersatt nu när det finns en hund att vårda. Men nu ryker persikofjunet innan det blir kiwi i fejset.
Nån som vet ett alternativ till denna créme? Har hört att det finns en trådteknik men det verkar smärtsamt.

 
 
Ingen bild

Humlan

11 juni 2014 10:24

Jag har tagit bort med vax på salong tidigare, samtidigt som jag färgat fransarna. AJ, och så är dom borta. Betydligt värre att stå hemma med pincett och jaga dom mörka nära näsan ... Så jag köpte vax för ansiktet och testade häromkvällen, men jag vet inte om jag hade för mycket eller för litet, men det var inte många av dom mörka stråna som kom med, så jag fick jaga med pincetten i alla fall.
Jag skulle gärna testa trådning, hoppas någon annan kan berätta dom den!

ohejdat

11 juni 2014 14:43

http://m.youtube.com/watch?v=l7zaMrkM99Q
Det här är en film som visar hur man trådar, får man kläm på det är det förmodligen både billigt och effektivt, men man behöver nog ett visst handlag. Ungefär med fönsterputsning och bredspackling ...

 
Ingen bild

Humlan

11 juni 2014 21:57

Jag visste inte att man kunde "tråda" själv! Jag trodde att man var tvungen att gå och få det gjort på något av de få ställen som jag har hört/läst gör det ... Nu är det ju bara att ta lite tråd och testa! :-) Min första epilator var en stålfjäder som snurrade efter samma princip som tråden gör.

ohejdat

12 juni 2014 09:22

Om du testar kan du väl berätta hur det gick. Nu är jag ny"cremad" så jag får vänta ett tag :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ohejdat - 4 maj 2017 22:26


Här hittar ni mig i fortsättningen: www.ohejdat.com Hoppas jag kommer lära mig hur Wordpress funkar snabbt. Hejdå Bloggplatsen! Tack för fyra års dagbokstjänstgöring. ...

Av ohejdat - 4 maj 2017 22:00

Häng med till: https://wordpress.com/post/ohejdat.wordpress.com/4 ...

Av ohejdat - 4 maj 2017 19:43


Det funkar inte att blogga här längre, inte bara foton försvinner utan också hela inlägg. Nyss ett om Pa hos audionomhäxan. Och bloggen tar en massa minne i telefonen. Hur gör man nu då? Byter bloggplattform på nåt vis, det fattar jag, men till...

Av ohejdat - 3 maj 2017 17:28

Förlåt Dante att matte gett dig fläcktyfus, det går över på en vecka ungefär: ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards