Direktlänk till inlägg 25 april 2014

Modiga Matlagare.

Av ohejdat - 25 april 2014 15:33

Halvan och jag har ett nytt torsdagsnöje i och med 3 månader gratis TV4 Premium. Vi kollar på "Halv åtta hos mig"; hela veckans avsnitt i ett svep utan reklam. Jag är fascinerad av vad folk tycker är deras paradrätter, dessutom är det kul att titta in i dessa hem och kök. Vissa saker har vi kunnat konstatera: Pia Johansson har definitivt en vassare tunga än Helge Skoog, få deltagare undgår en raljant kommentar från Pia. Som hon som bott och jobbat i Schweiz och ändå inte kunde uttala namnet korrekt. Eller han som pyntade dukningen med hemflådda kaniner, det tyckte Pia var makabert. Sedan verkar det som om den som lagar måndagsmiddagen aldrig kan vinna, har aldrig själv sett det hända i alla fall. Man kan också notera att de flesta sitter fast i oxfiléträsket och efterrättsvariationerna är få, det är glass, mousse och cheesecake i olika varianter. Man blir imponerad ibland när de är modiga och vågar bjuda på kalvbräss och musslor, sånt man vet att många dissar. Men oftare blir man förskräckt, som när nån reder av soppan med Kavli mjukost, urk, eller använder flytande margarin på plastflaska, urk igen.
Grisfot på bilden: serverad i ett gatukök i Hakone, Japan. Det är det nog ingen som försökt sig på ännu.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ohejdat - 4 maj 2017 22:26


Här hittar ni mig i fortsättningen: www.ohejdat.com Hoppas jag kommer lära mig hur Wordpress funkar snabbt. Hejdå Bloggplatsen! Tack för fyra års dagbokstjänstgöring. ...

Av ohejdat - 4 maj 2017 22:00

Häng med till: https://wordpress.com/post/ohejdat.wordpress.com/4 ...

Av ohejdat - 4 maj 2017 19:43


Det funkar inte att blogga här längre, inte bara foton försvinner utan också hela inlägg. Nyss ett om Pa hos audionomhäxan. Och bloggen tar en massa minne i telefonen. Hur gör man nu då? Byter bloggplattform på nåt vis, det fattar jag, men till...

Av ohejdat - 3 maj 2017 17:28

Förlåt Dante att matte gett dig fläcktyfus, det går över på en vecka ungefär: ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards