Alla inlägg den 27 februari 2017

Av ohejdat - 27 februari 2017 11:21


Nu fick jag en känsla av att jag börjar bli ohejdat tjatig. Men här är mer följvärt på Instagram. Alla dessa begåvade serietecknare. Dessutom var det ett skitbra tips från Fadäsen, förr kunde jag ju muntra upp mig med att läsa mina mäklaromdömen.

Av ohejdat - 27 februari 2017 08:34


Ännu mera skoj, fick ett sms på eftermiddagen igår: ville vi gå på show med Peter Dalle och Tommy Körberg?
Så vi gled in på Glosoppestans konserthus falskeligen föregivande att vi var herr och fru Martini. Det var banken som bjöd. Och det ingick kalkonklämma och ett glas vin före. Skippade klämman förstås och sippade lite försiktigt på det vita italienska vinet, njae; det var inget mingelvin de valt direkt utan snarare väldigt matkrävande. Det tycker jag man ska tänka på när man väljer vin till mingel och buffé: att visst är det viktigt att vinet passar maten man serverar, men också att det klarar sig på egen hand för det blir ju ofta så vid stående servering att man inte kan äta hela tiden till vinet.
Till gubbarna på scenen då: Dalle och Körberg. Ja, jag säger som recensenterna: tur de hade musiken. För det är gubbigt, gaggigt och gamla skämt. Men Tommy Körberg kan fortfarande sjunga och Dalle drog en riktigt grov och samtidigt politiskt inkorrekt fräckis som påtagligt piggade upp Halvan.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7 8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25 26
27 28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards