Alla inlägg den 19 april 2017

Av ohejdat - 19 april 2017 17:16


Nån som kommer ihåg serien "Pantertanter" och den vimsiga svenskättade rollfiguren Rose Nylund? Det är hon som är Betty White, eller ja; kvinnan som alltid skulle berätta om svenska traditioner (helt galna och tagna ur luften) gestaltas alltså av Betty White som nu är inne på sitt 95:e levnadsår. Hennes artikel på Wikipedia förtjänar en genomläsning. Jag tycker hon skulle platsat i Lina Thomsgårds "En annan historia".

Själv är jag nöjd med mitt dagsverke som efter tre timmar hetsig flaskgympa även omfattar driftsättning av dammpump och filter. Det är ett joxade och baxande. Tar några timmar och kräver tålamod och en massa verktyg. Fundera en gång extra innan ni skaffar trädgårdsdamm. Fortfarande har inga fiskar gett sig tillkänna. Men vattenanalysen visade på bra värden, om de verkligen försvunnit, så måste de ha blivit hägermiddag, inte dött försummelsedöden.
Sen när ändå tummen var ur: bokade bilservice och mammografi, ringde taggarnas revisor och mailade min egen, så nu ligger K10:an i inboxen i väntan på nästa tummenur då deklarationen borde utföras, man måste ju prokrastinera nåt.

Av ohejdat - 19 april 2017 10:41


Tack för de kommentarer jag fick igår, det är verkligen uppskattat, jag väljer dock att behålla dem för mig själv. Det är väl dags att ta av sig offerkoftan och göra nåt åt saken på egen hand. Jag har alltid varit en fixare.
"I'm a doer" som en tokig grannkäring i Göteborg kallade sig själv. (Fast hon var egentligen bäst på att tjata igång andra).
Idag ska jag försöka få igång dammen. Det oroar mig att fiskarna syntes till tidigare, men nu har inte en enda kommit upp till ytan på flera veckor när solen legat på.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17
18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards