Alla inlägg den 14 april 2017

Av ohejdat - 14 april 2017 22:36


Halvans dotter var på besök idag. I sitt välsignade tillstånd. Fast hon verkade inte tycka det var ett dugg roligt; ständigt illamående och foglossning (redan?) när hon bara är i tredje månaden. Själva tänker vi på sånt som att hon inte jobbat på två år och att hon o sambon bor i etta. Men om alla barn blev till under enbart de bästa och väl förberedda omständigheterna så skulle inte särskilt många bli födda. T. ex. jag.
Snart blir hon alltså den allra viktigaste personen för en liten hjälplös baby. Det tror jag är karaktärsdanande; att vara behövd, att ta ansvar för någon annans väl och ve. Så det här kommer att bli bra.
Annars har det mest varit städa och dona på den dagen på året då vi knappt fick lov att göra nåt när vi var barn. Kommer ihåg en långfredag när vi stillsamt satt och klippte ut klippdockor hos grannflickan och hennes barska pappa sa ifrån med sträng röst; "idag får ni inte använda saxen!". Har lagat Janssons frestelse och gjort en ostpaj på Västerbottensost och vevat ihop Mannerströms hovmästarsås, men banne mig att det går att häva i så mycket vitpeppar!?:


Jag körde väl ett tiotal tag med pepparkvarnen. Sen var det nog. Tänker på den pepprande kokerskan i "Alice i underlandet".
Sedan dånade jag runt med dammsugaren medan Halvan och Dante låg och snarkade som de två slöa gubbar de är. Halvan vaknade inte ens när jag brötade runt hans nattygsbord två decimeter från snarkmunstycket.
Och ute har det fallit mer än en decimeter snö, det är det bara en i familjen som uppskattar.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17
18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards