Direktlänk till inlägg 12 april 2017

Sån som påsken brukar vara.

Av ohejdat - 12 april 2017 09:18


Försökte fånga det snöblandade regnet på bild. Det är strax under två grader (plus dock) och det snöregnar ymnigt. Gårdagens iskalla vind har dock gett med sig. Jag ska strax till butiken och Dante till grannen. Han var inte ett dugg sugen på långpromenad imorse, vatten ska inte komma uppifrån. Halvan påbörjar sin hemresa från Långtbortistan om några timmar.
På påskafton ska vi bjuda herr o fru Martini på påskbuffé. I år har jag inte haft nån som helst inspiration till nåt nytt. Det blir det gamla vanliga, typ:
Västerbottenpaj
Matjesillstårta
Jansson
Sillar
Gubbröra
Gravad o rökt lax
Ägg m jox
Nån som har nån kioskvältare till påskbordet så får ni gärna bidra med förslag.

Nu syns det va?; flingorna blir bara större o större:

 
 
Ingen bild

Malin

12 april 2017 18:29

Vi njuter av svensk högsommarvärme i sydtirolen och fantastisk mat. Jag har till och med ätit helt underbara olika knödel med ost, spenat och gräslök trots att jag ju inte äter mjöl i vanliga fall. Detta sköljdes ned med ett glas vitt vin på 1750 meters höjd!
Glad påsk!

ohejdat

12 april 2017 20:05

Detta låter ljuvligt! Jag hade definitivt också hört knödelns lockrop. Glad påsk Malin!

 
Ingen bild

Karin

12 april 2017 20:43

Nä,sorry, 30-40 p på på påsklunch,kör det vanliga(sillsillsill,ägg&lite annat)varmrätt ...er;Lamm,Pulledsalmon och kyckling grillspett med div sallader/inlagda grönsaker/potatisar whatever,skicka gärna tips om du har en ide om något annat 🙈❤️

ohejdat

12 april 2017 22:10

När det är såå många gäster så gillar jag att ha röror i spritspåsar, då kan man fylla på utbudet efter hand: som krämig räksallad, kaviarhack och ensaladilla russa och så kan man spritsa dem på krustader, rågkex, ägghalvor, avokado eller äggplättar efter tycke å smak. Har alltid gillat att servera i färdig munasbitsstorlek. Mindre slafs o mindre rester och enklare disk.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ohejdat - 4 maj 2017 22:26


Här hittar ni mig i fortsättningen: www.ohejdat.com Hoppas jag kommer lära mig hur Wordpress funkar snabbt. Hejdå Bloggplatsen! Tack för fyra års dagbokstjänstgöring. ...

Av ohejdat - 4 maj 2017 22:00

Häng med till: https://wordpress.com/post/ohejdat.wordpress.com/4 ...

Av ohejdat - 4 maj 2017 19:43


Det funkar inte att blogga här längre, inte bara foton försvinner utan också hela inlägg. Nyss ett om Pa hos audionomhäxan. Och bloggen tar en massa minne i telefonen. Hur gör man nu då? Byter bloggplattform på nåt vis, det fattar jag, men till...

Av ohejdat - 3 maj 2017 17:28

Förlåt Dante att matte gett dig fläcktyfus, det går över på en vecka ungefär: ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17
18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards