Direktlänk till inlägg 11 april 2017

Stråna måste nog lossna före byte va?

Av ohejdat - 11 april 2017 11:43


Nåväl, skolan stod kvar imorse när vi passerade.
Dagen började med en tur till tandläkaren:
Inga hål + 2 röntgenbilder - pyttelite tandsten = 890kr
Sen drog vi till landet för att besöka Fru Martini som hade ett barnbarn på påsklov. Av det kavata slaget. Som absolut inte kunde låta Dante vara ifred, mer än de femton sekunder det tog att svälja ett glas saft samtidigt som man har en vindruva i vardera kinden.
Det är visserligen sol här på landets ostkust, men det blåser en isande vind, så vi fikade inne framför braskaminen. På vägen hem hittade vi Zorro: så det blev en härlig lekstund med nån som inte skulle dra en i öronen eller lägga pärlhalsband på ryggen på en hela tiden.

Bilden då? Jag kunde inte låta bli att knäppa en bild. Det är alltså en tandborste. En välanvänd tandborste som sticker upp ur innerfickan på herrjackan som hängde i tandläkarens kapprum. Inte ens tandborsten jag använder till städning är så yvig.

 
 
Ingen bild

Humlan

11 april 2017 14:33

Precis min tanke; inte ens mina städ-tandborstar ser ut sådär. Jag kan inte låta bli att undra hur ägarens tänder ser ut.
Det är ju tur att det finns tandläkare, men det är en attans dyr nödvändighet även när man sköter sina tänder så bra man kan.

ohejdat

11 april 2017 15:39

Mannen som satt i väntrummet såg ut som vilken medelålders svenne som helst, men han log inte så jag såg inte borstens facit så att säga; garnityret.
Han måste ju borsta frenetiskt iallafall för att få till en så yvig borst :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ohejdat - 4 maj 2017 22:26


Här hittar ni mig i fortsättningen: www.ohejdat.com Hoppas jag kommer lära mig hur Wordpress funkar snabbt. Hejdå Bloggplatsen! Tack för fyra års dagbokstjänstgöring. ...

Av ohejdat - 4 maj 2017 22:00

Häng med till: https://wordpress.com/post/ohejdat.wordpress.com/4 ...

Av ohejdat - 4 maj 2017 19:43


Det funkar inte att blogga här längre, inte bara foton försvinner utan också hela inlägg. Nyss ett om Pa hos audionomhäxan. Och bloggen tar en massa minne i telefonen. Hur gör man nu då? Byter bloggplattform på nåt vis, det fattar jag, men till...

Av ohejdat - 3 maj 2017 17:28

Förlåt Dante att matte gett dig fläcktyfus, det går över på en vecka ungefär: ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17
18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards