Direktlänk till inlägg 5 april 2017

"Det är vattenpumpen Gerd" eller?

Av ohejdat - 5 april 2017 17:09


Tycho Brahedag blev det efter den starten. Drog hemifrån med en påse hundsaker istället för att ta påsen med kläder. Kom till jobbet och parkeringsplatsen var upptagen. Nyckeln funkade inte i butiksdörren. När jag kissade ramlade en arbetshandske ner i toan, innan jag hunnit spola.
Hos åttiotaggarna hade mamsingen bestämt sig för att hon inte ville följa med till doktorn, hon mådde så dåligt. Men farsgubben var följsam iallafall så det blev dusch, rena kläder och ett besök på vårdcentralen. Köp med nåt färdiglagat hem sa Ma, vaddåförnåt sa jag, vad som helst sa Ma. Så jag kom hem med två matlådor spagetti bolognese; åh, herregud utropade Ma besviket, vi har ätit pasta tre dagar i rad nu.
Sen var jag och handlade, köpte kyckling för att laga till hos dem: men vi äter inte kyckling sa Ma, inte nu längre. Och lampskärmarna jag köpte till henne i lördags, ja dom var inte bra.
När jag skulle fara hem bytte jag bil med dem, så Mas lilla röda inte skulle bli helt urladdad. När jag startade bilen började den här lampan lysa: nån här som vet vad den indikerar kanske?

 
 
Ingen bild

halvan

5 april 2017 18:03

Engine fault. Lyser ibland även på felfria bilar. Om man startar om kanske den slocknar, annars bör man kontakta verksta'n.

ohejdat

5 april 2017 19:58

Hoppas det är borta imorgon bitti då.

 
Ingen bild

Karin

5 april 2017 22:01

Men snälla hur åårkar du?sorry,man gör vad man ska,men var någonstans går gränsen mellan dotter/tjänstehjon?Har samma"straffkommendering" med min svärmor,men nu jävlar efter alla turer har hon fn checkat in på hemmet.är så tacksam för all vi har fått?Dagens;Clos de vougeot,GC,Mongerard-Mugneret.-98.Istället för gris i skogen idag höll det på att bli en räv till middag/boa,shit vad nära det var..Lampan har något att göra med avgassystemet(blunda,proppar i öronen,så brukar det lösa sig🙈🙉❤

 
Ingen bild

Ohejdat

6 april 2017 06:26

Nu är det ju så att jag får betalt, vilket gör det hela lite lättare att stå ut med. Och nån gång kommer väl den dagen då de behöver mer passning och professionell hjälp som svärmor din...
Din vinkällare verkar fantastisk, du korkar upp idel klassiker! Nä, inte det minsta avundsjuk ;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ohejdat - 4 maj 2017 22:26


Här hittar ni mig i fortsättningen: www.ohejdat.com Hoppas jag kommer lära mig hur Wordpress funkar snabbt. Hejdå Bloggplatsen! Tack för fyra års dagbokstjänstgöring. ...

Av ohejdat - 4 maj 2017 22:00

Häng med till: https://wordpress.com/post/ohejdat.wordpress.com/4 ...

Av ohejdat - 4 maj 2017 19:43


Det funkar inte att blogga här längre, inte bara foton försvinner utan också hela inlägg. Nyss ett om Pa hos audionomhäxan. Och bloggen tar en massa minne i telefonen. Hur gör man nu då? Byter bloggplattform på nåt vis, det fattar jag, men till...

Av ohejdat - 3 maj 2017 17:28

Förlåt Dante att matte gett dig fläcktyfus, det går över på en vecka ungefär: ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17
18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards