Alla inlägg den 5 april 2017

Av ohejdat - 5 april 2017 17:09


Tycho Brahedag blev det efter den starten. Drog hemifrån med en påse hundsaker istället för att ta påsen med kläder. Kom till jobbet och parkeringsplatsen var upptagen. Nyckeln funkade inte i butiksdörren. När jag kissade ramlade en arbetshandske ner i toan, innan jag hunnit spola.
Hos åttiotaggarna hade mamsingen bestämt sig för att hon inte ville följa med till doktorn, hon mådde så dåligt. Men farsgubben var följsam iallafall så det blev dusch, rena kläder och ett besök på vårdcentralen. Köp med nåt färdiglagat hem sa Ma, vaddåförnåt sa jag, vad som helst sa Ma. Så jag kom hem med två matlådor spagetti bolognese; åh, herregud utropade Ma besviket, vi har ätit pasta tre dagar i rad nu.
Sen var jag och handlade, köpte kyckling för att laga till hos dem: men vi äter inte kyckling sa Ma, inte nu längre. Och lampskärmarna jag köpte till henne i lördags, ja dom var inte bra.
När jag skulle fara hem bytte jag bil med dem, så Mas lilla röda inte skulle bli helt urladdad. När jag startade bilen började den här lampan lysa: nån här som vet vad den indikerar kanske?

Av ohejdat - 5 april 2017 06:47


Jo matte måste ge sig iväg strax på flaskgympa. Och sen är det en intensiv åttiotaggardag, de ska skjutsas i omgångar till vårdcentralen, så du får det bättre hos grannen. Och före dess ska jag duscha farsgubben, måste få tag i ett plastförkläde snart.
Inatt råkade jag inte bara ställa väckarklockan på den gamla vanliga tiden kvart i sex, utan också aktivera larmet klockan 02:20. Så det ringde och jag klev upp och satte igång hela morgonprocessen liksom, tills jag råkade snegla på mobilen; herregud hon är ju bara halv tre! Så det var bara att krypa ner igen, vilket iofs kändes lyxigt, men det var inte bara att somna om igen. Har snurrat och slumrat och tänkt.
I såna där lägen skulle jag vilja vara bättre tränad på att välja positiva tankar, jag hamnar så lätt i att älta oro, missnöje och elände på natten. Finns kanske nån bok om det?

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17
18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards