Alla inlägg under mars 2017

Av ohejdat - 20 mars 2017 00:03


Men jag skickade visst upp samma bild två gånger. Kan vara rosévinet som har ett finger med i spelet.
De fixade créme brulée på klart godkänt vis, inget duttelidutt med frukt eller bär som onödig topping. En isbana av bränt socker räcker gott. Lagom tjock så man slår upp en vak med skeden vid första slaget.

Av ohejdat - 19 mars 2017 23:49


Gör så här med dina musselskal så får du beröm av hovmästaren.
De var överraskande goda, vitlöksstinna och med färsk dragon.

Av ohejdat - 19 mars 2017 16:44


Malacofiskar brukar jag kalla dem, finns säkert nåt mera korrekt namn. Iallafall; de är himla populära här.

Vi befinner oss en å en halv timma från Las Vegas och har nyss tryckt i oss varsin våffla till frukost, spjällen gav med sig till slut.
Halvan håller på att boka hotellrum i spelhålan. Jag har hittat bästa restaurangen redan tror jag ("Mon Amie Gabi" mittemot Bellagio Fountains, fransk meny till bästa spanläget) och så ska vi se knäppaste showen som går just nu; "Zombie Burlesque".

Appropå att jag ibland kan ertappa mig själv med att försöka zooma med fingertopparna på en restaurangmeny:

Av ohejdat - 19 mars 2017 04:54


Jäklar vad de kan äta amerikanerna! Även de som inte vaggar fram med hundra kilo extra barlastfett runt höfterna.
Det här är ribs med macn'cheese, pommes frites och cornbread (smakade sockerkaka).
Om vi fattat hur mycket vi skulle få hade vi inte beställt den här förrätten också:


Det är friterade lökringar, friterad catfish, kycklingvingar och ännu mera ribs.
Inte utan att det liksom kändes bra på nåt underligt vis att Titanics systerfartyg Queen Mary låg förtöjd vid kaj utanför restaurangen. Kände mig närbesläktad med världens sista atlantångare när jag pustade mig tillbaka till bilen.
Tur de la på två bitar morot.

Av ohejdat - 19 mars 2017 04:13


Innan vi lämnade Los Angeles var det dags att besöka ännu en strand; Venice. Nåt bada mer än fötterna blev det inte, vattnet var isande kallt. Men många surfade i de hårda vågorna iförda våtdräkt.
Kanalområdet var så vackert att promenera runt i. Här bor uppenbart kreativa och trädgårdsintresserade människor. Inte utan att jag fick lite längtan och inspiration till trädgården hemmavid även om klimatet där inte är så odlingsvänligt som här.


Jasminen doftade och blommade och jag upptäckte även en blommande bananplanta.


Här skulle jag kunna gå runt och glo på fiffiga hembyggda altaner, avancerade blomsterarrangemang, glömda båtar och lyxig experimentarkitektur i timmar.

Av ohejdat - 18 mars 2017 17:22


Vi lägger om rutten och åker till Las Vegas först istället.
Inte för att vi hoppas kunna börja med att förstärka reskassan vid rouletten, utan för att alla reseskribenter tycker man ska köra kustvägen Highway One söderut; från San Fransisco till L.A Då har man inte den mötande trafiken mellan sig och den bedårande havsutsikten. Rimligt argument eller hur?
Så nu blir det Route 66. Men först ett besök på beachen innan vi lämnar Änglarnas stad. Halvan har precis bokat ett motell halvvägs till den stora spelhålan, i mitten av ingenstans.

Av ohejdat - 18 mars 2017 13:36


Efter trycket på Hollywood Blvd var det ljuvligt att snirkla sig upp till Ennis house genom all inbjudande trädgårdsgrönska, men det lät sig som sagt inte besökas bara kollas in i förbifarten.
Så vidare till LACMA; Los Angeles County Museum of Art. Hade tur i baren och fick ett bord med varsin Äggetfåtölj att sjunka ner i. Det firades med en Kir Royale.


Alla ville fota varandra framför skulpturen "Levitated Mass" av Michael Heizer, ni anar idéen va? Jag försökte i min tur fota de som fotade.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8
9
10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards