Direktlänk till inlägg 27 mars 2017

Shop til Y drop.

Av ohejdat - 27 mars 2017 05:59


Nedan följer en önskelista som Halvans dotter mailat honom.
...?...
Det är smink. Rena grekiskan för mig. Alltså det har hänt en del på den avdelningen va? Som jag inte alls hängt med på. Jag är fortfarande på nivån vattenfast mascara från Max Factor och läppstift från Clinique. Det mest avancerade jag har, tror jag är en primer för ögonskugga från Lumene. Så jag kunde inte vara mycket till hjälp. Tyckte jag därför föreslog en bra taktik; att han skulle gå ensam in i butiken och spela hjälplös farsa och lämna över listan o be om proffshjälp. Så kunde jag sitta och chilla under palmerna och måsarna under tiden.

"Tarte: 1 styck Double Duty Beauty Shape Tape Contour Concealer. Finns bara på ULTA. 24 dollar.
Helst i färgen Light. Finns inte den så funkar också (i den rangordningen jag skriver) Light Neutral, Fair Neutral, eller Fair Beige. Annars skippa.
1 st Maybelline Lip Studio Shine Shot Glassy Shine Lip Topcoat nr 01, ca 6 dollar.
2 st NYC Liquid liner Black (ej Pearlized black) ca 3-4 dollar st
Wet n Wild: finns bla på Rite Aid, CVS, Walgreens. De två första affärerna brukar ofta ha 40% rea på Wet n wild
*Color icon blush ca 3 dollar. 1 st Pearlescent Pink, 1 st Rose Champagne, 1 st Mellow wine, 1 st Apri-Cot in the Middle.
*To Reflect Shimmer Palette - 1 st Boozy brunch ca 6 dollar
*Megaglo Contouring powder 1 st Dulce de leche ca 5 dollar
*MegaGlo Makeup Stick, ca 4 dollar. 1 st Contour: Oaks on you, 1 st Highlight: When the nude strikes
*MegaGlo Highlighting Powder - 1 st Precious Petals ca 5 dollar
*Photo Focus Setting Spray: 1 st ca 5 dollar"

Och bra far reder sig själv, han hittade tydligen det mesta.

 
 
Ingen bild

Humlan

27 mars 2017 08:02

Intressant lista, jag läste med stora ögon och såg väl mest ut som ett frågetecken. ;-)

Den där strandväxten i förra inlägget ser ut som en succulent och det finns det ju många av. Jag tycker också att den ser bekant ut, men kommer inte på vad det är/kan vara. Hoppas någon vet så att jag/vi slipper gå och fundera på det.

ohejdat

27 mars 2017 16:40


Jag ska ställa frågan om växten i ett blomforum på Fejan så får vi se om frågetecknet kan rätas ut :-)
Frågetecknen avseende smink har jag gett upp på.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ohejdat - 4 maj 2017 22:26


Här hittar ni mig i fortsättningen: www.ohejdat.com Hoppas jag kommer lära mig hur Wordpress funkar snabbt. Hejdå Bloggplatsen! Tack för fyra års dagbokstjänstgöring. ...

Av ohejdat - 4 maj 2017 22:00

Häng med till: https://wordpress.com/post/ohejdat.wordpress.com/4 ...

Av ohejdat - 4 maj 2017 19:43


Det funkar inte att blogga här längre, inte bara foton försvinner utan också hela inlägg. Nyss ett om Pa hos audionomhäxan. Och bloggen tar en massa minne i telefonen. Hur gör man nu då? Byter bloggplattform på nåt vis, det fattar jag, men till...

Av ohejdat - 3 maj 2017 17:28

Förlåt Dante att matte gett dig fläcktyfus, det går över på en vecka ungefär: ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8
9
10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards