Direktlänk till inlägg 10 mars 2017

Och varför skickar dom det till mig?

Av ohejdat - 10 mars 2017 07:25


Igår var det full rulle; upp i ottan och ut med jycken på gryningspatrullering. Sen börja dunka upp champagneflaskor på hyllan prick klockan sju. Skulle ju varit "ledig" (städat hos åttiotaggarna), men jag säger visst alltid ja när butikschefen ringer. På lunchen pep jag upp en våning och storhandlade till taggarna. Det här med att gå runt i bolagskläder i en närliggande matbutik; ja det är många som tycker de känner apan: hej, hej hemskt mycket hej.
Efter jobbet hämtade jag glad hund hos grannen och vi drog till taggarna för multimatlagning. Dante hjälpte till så gott han kunde genom att äta upp så mycket lammsteksputs han orkade.
Och jag förädlade ett antal UFOn (unidentified frozen objects) från taggfrysen, själv skriver jag med spritpenna på frystejp på det jag stoppar in, men snälla dottern och de själva struntar i sånt, "det ser man ju vad det är". Jo jo. Den frysen är enkelriktad, allt möjligt åker in, men inget kommer ut utom glass o bullar.
Nu blev det sjömansbiff på lammsteken, av diverse frostbitna färsklumpar blev det köttfärssås och så pannbiffar på champinjon&purjolöksbädd.

Idag kommer Halvan hem på eftermiddagen om han nu kom med flighten från Långtbortistan imorse,
Vaknade av detta sms:

 
 
Ingen bild

Humlan

10 mars 2017 09:34

Hoppas att Halvan också fick meddelandet!

Ja, har man inte skrivit på förpackningen vad man har fryst in så kan det bli överraskning till middag. Nuförtiden lagar jag ju knappt någon mat (jag måste verkligen bli bättre) så det som inte är färdigköpt brukar vara lättidentifierat. Men nyligen var jag säker på att jag hade infryst riven ost, men det var det inte i den burken. :-)

ohejdat

10 mars 2017 13:29

Nä, man kan bli överraskad, hade en kollega som trodde sig ha tagit med en bit fryst lasagne i en glasslåda. När hon skulle ställa in den i micron upptäckte hon att byttan var full av upptinad glass...

 
Ingen bild

Humlan

10 mars 2017 15:53

I somras plockade jag vinbär i radhuset, rensade och frös in vartefter i glassburkar. Då kunde jag plocka lite i taget och frysa in, eftersom jag får ont av att plocka längre stunder så var det perfekt för mig. Sedan plockar jag fram några burkar vinbär och kokar sylt på när jag behöver. Nu kollar jag ju när jag plockar burkarna ur frysen, men jag har faktiskt hittat ett paket glass bland vinbärsburkarna. :-)

ohejdat

10 mars 2017 21:18

Kan va ett vanligt frysfenomen det där :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ohejdat - 4 maj 2017 22:26


Här hittar ni mig i fortsättningen: www.ohejdat.com Hoppas jag kommer lära mig hur Wordpress funkar snabbt. Hejdå Bloggplatsen! Tack för fyra års dagbokstjänstgöring. ...

Av ohejdat - 4 maj 2017 22:00

Häng med till: https://wordpress.com/post/ohejdat.wordpress.com/4 ...

Av ohejdat - 4 maj 2017 19:43


Det funkar inte att blogga här längre, inte bara foton försvinner utan också hela inlägg. Nyss ett om Pa hos audionomhäxan. Och bloggen tar en massa minne i telefonen. Hur gör man nu då? Byter bloggplattform på nåt vis, det fattar jag, men till...

Av ohejdat - 3 maj 2017 17:28

Förlåt Dante att matte gett dig fläcktyfus, det går över på en vecka ungefär: ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8
9
10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards