Direktlänk till inlägg 25 februari 2017

Full fart fredag; "Folkbildning" med MNK

Av ohejdat - 25 februari 2017 07:12


Igår när Halvan kommit hem från Långbortistan så lämnade vi Dante hos grannen och for till grannbyn.
Där såg vi "MNK", det vill säga Mammas nya kille. Det är egentligen ett humorprogram i radion, men nu hade de satt ihop en scenföreställning. Och deras humor sitter så mycket i de kroppsliga uttrycken att det blir rent fantastiskt. Gänget bakom MNK är till stor del detsamma som Klungan, med bland annat Olof Wretling som även gjort två hyllade program som Sommar-(o Vinter-)-pratare. Jag skulle vilja påstå att de hittat en egen närmast unik humornisch med sina återkommande figurer, den ena knäppare än den andre. Och knasbollarna är skildrade med värme, man går från föreställningen med ett generösare och tolerantare hjärta. De får mig att associera till Torgny Lindgrens romangestalter, även om han inte kan påstås vara en humorförfattare, så lyckas han beskriva udda människor med en alldeles egen världsordning med värme och acceptans.
Jag tycker ni ska möta och lära känna Kulturkvinnan Agneta, Pite-Patrik, Thunder, Nycirkusartisten Katla och Hajpojken.
På Youtube finns föreställningarna "Se oss sväva över scenen i fruktansvärda hastigheter" och "Det är vi som är hemgiften"; leta upp dem om ni vill ha en rolig halvtimma.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ohejdat - 4 maj 2017 22:26


Här hittar ni mig i fortsättningen: www.ohejdat.com Hoppas jag kommer lära mig hur Wordpress funkar snabbt. Hejdå Bloggplatsen! Tack för fyra års dagbokstjänstgöring. ...

Av ohejdat - 4 maj 2017 22:00

Häng med till: https://wordpress.com/post/ohejdat.wordpress.com/4 ...

Av ohejdat - 4 maj 2017 19:43


Det funkar inte att blogga här längre, inte bara foton försvinner utan också hela inlägg. Nyss ett om Pa hos audionomhäxan. Och bloggen tar en massa minne i telefonen. Hur gör man nu då? Byter bloggplattform på nåt vis, det fattar jag, men till...

Av ohejdat - 3 maj 2017 17:28

Förlåt Dante att matte gett dig fläcktyfus, det går över på en vecka ungefär: ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7 8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25 26
27 28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards