Alla inlägg den 23 februari 2017

Av ohejdat - 23 februari 2017 19:06


Passar på att smocka i mig musslor medan Halvan glassar i First Class på Emirates; i en Airbus 7nummernånting med både dusch och bar ombord. Och med Dom Perignon i glasen.
Den här gången är det frysta musslor utan skal. Men med desto mera grus, så det gör jag inte om. Har ännu en påse musslor av ett annat märke i frysen som jag hoppas ska vara mindre knastrigt.

Idag hade vi det hett om öronen på förmiddagen i butiken; chefen satt i möte, en kollega tog emot en leverans och min andra kollega var upptagen med att hjälpa en kund att beställa. Själv höll jag ensam ställningen i kassan. Och kön växte. Och jag körde på för brinnande livet och ursäktade kunderna allteftersom. Då kommer gubben Charmtroll stegande; "nu får du ta och ordna fram mer personal".
Ja, vad svarar man på det? Jag är ledsen att du tvingas vänta, men alla mina kollegor är upptagna just nu.
Det fnystes. Och så kom; "Nej nu får du allt ta och ropa ut dem från fikarasten".
Så jag ropade med tillägget att jag blivit ombedd av kund. Ut kommer den stressade kollegan från lagret och hojtar; vi håller på att lossa en leverans så jag kan inte komma ifrån.
Sen travar gubbtrollet fram till den kundupptagna kollegan: "Men då får ni väl stänga lagerdörren då, så ni kan sköta butiken". Kollega med skinnbeprydd näsa svarar att hon ska hjälpa honom så fort hon är klar med föregående kunds beställning och att det skulle gå fortare om han väntade på sin tur istället för att avbryta beställningsproceduren.
Till slut gav han sig av, hade väl för mycket adrenalin för att kunna lugna ner sig och vänta. Knödde sig ut förbi kunderna i min kassa, högrött ilsken.
Då är det så härligt att känna övriga kunders medkänsla och stöd. Och det är så enkelt att bara säga; jag är ledsen att det tar lite extra tid just nu, tack för ditt tålamod.

Eftermiddagen ägnades åt åttiotaggarna, lite återställningsarbete efter snälla dotterns härjningar. Hon har vissa hangups som att ha väldigt stort engagemang i mammas linneskåp. Det ska räknas servetter och klagas på missfärgning hos kemtvätten och på födelsedagskalaset höll hon ständiga förmaningar särskilt till det numera fumliga födelsedagsbarnet; spill inte på duken!!!
Så jag bytte duk så den fiina skulle sparas till födelsedagarna i maj. Jag hänger ju en del på Tradera och linnedukar står numera inte högt i kurs. Alltså, jag tror att det skulle vara billigare för taggarna att köpa in en bunt linnedukar än att lämna in dem de redan har på tvätt och mangling.


Igår var Dante borta hos Zorro och snokade, fast han var ju inte där! Han har ju flyttat. Hur ska du förstå det? Vi får hoppas det flyttar in en annan hund helt enkelt.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7 8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25 26
27 28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards