Direktlänk till inlägg 16 februari 2017

Bittra tårar var det.

Av ohejdat - 16 februari 2017 08:06


Idag är jag sur.
Riktigt sur på Halvan.
Det är inget vidare att dela säng med en Pokémonspelare. Han har telefonen på hela natten så den lyser upp sovrummet. Som om det inte räckte med snarkningar. Kanske lika bra att flytta in i gästrummet för gott.
Och vi ska till Stockholm i helgen, låna lägenhet av vänner och gå på Dramaten och se "Petra von Kants bittra tårar". På dagen "kan vi bara gå runt på stan" sa Halvan. Som om jag inte visste vad det innebär; att han ska gå runt och leta monster. Blir väl likadant i USA.
Det är liksom bara hockey, Pokémon, Candy Crush och Cola i huvet på karln numera. Ska man bara ha kul ihop en timma i veckan när man ser "På spåret"? (Tipspromenaden är utbytt mot hundpromenad längs Pokémontät sträcka).
Igår kom jag hem sent efter ett tungt flaskpass som föregåtts av åttiotaggarstädning. Hade förberett middag genom att marinera majskyckling. Okej; fågeln var klar, men var det dukat, fanns det nåt tillbehör som sås eller grönsaker, fanns det nåt att dricka?: nej. Fick jag de bitar jag ville ha: nej: hämta själv i köket.
Och vem fick plocka in resterna i kylen, duka ut och fixa disken?

 
 
Ingen bild

Humlan

16 februari 2017 10:29

Hur vore det om han lärde sig att se tillvaron från någon annan vinkel än sin egen? Eller kan han det, men struntar i det ändå? Hur som, jag förstår att du är sur, det skulle jag också vara!

Vi funderar på att kombinera Antikmässan och Syfestivalen i helgen, jag har aldrig varit på Antikmässan. Syfestivalen brukar ta hela min dag och ork, så jag har aldrig försökt köra en kombo innan, men kompisen vill gå på Antikmässan och gärna se lite av Syfestivalen också, så då tänkte vi kombinera. (På Älvsjömässan.) Nu gäller det bara att övertyga min höft och rygg att den ska bli bättre ...

ohejdat

16 februari 2017 14:51

Jag blir trött bara av att tänka på mässor. Men två mässor på samma plats går nog om man får en rejäl lunchpaus.

 
Ingen bild

Soffi

16 februari 2017 17:16

Dags att likt Lysistrate säga stopp o belägg?! Oxå för annat än vad kvinnorna i det gamla Grekland använde som 'medel'?! Du är ju inte piga, utan hustru. O i äktenskap skall man väl finnas - för varandra, inte bara ensidigt serva den ena.. O ni arbetar ju båda. Är det hemmafruliv som krävs för att balansera erat äktenskap? O hur kul är det att jobba i hushållet hela dagen o så få hem en bortskämd pokemonspelande 'pojke'? Nä Halvan behöver nog tänka om lite.. O kanske du med ;)
Men ni är ju oxå så påhittiga tillsammans, o gör nog mer än vad många andra gör med mat, dryck, kultur o resor. O ibland måste man ju 'vila' o kanske vilar man på olika sätt.. Men nog nyttigt att begrunda vad du/ni tycker är viktigt, bra, hållbart o meningsfullt. Som individ o som par. Ja jisses att det ska va så krångligt ibland..

ohejdat

16 februari 2017 18:03

Ja där fick du till ett närmast professionellt hjärtespaltssvar Soffi; en nya karriär väntar kanske?
Det är dags för en Långtbortistanresa nästa vecka, det blir nog nyttigt för oss båda. Åsså får jag några dagar utan att behöva sitta till bords bredvid nån som slänger i sig den goda maten med teven på o lightläsk till, för att därefter sätta sig i fåtöljen och sen sitta där tills han somnar.

 
Mia Halvkusin

Mia Halvkusin

17 februari 2017 02:44

Men jösses, håller han på med detta än? Känns som det helt dött ut, hör inget om det här borta i Kiseldalen... Själv tyckte jag det vad kul i exakt en halv dag, tills jag insåg att mobilbatteriet blev totaldränerat av appen. Hoppas han kammar till sig lite och höjer blicken så han kan vara närvarande när ni gör er långresa! Kram på dig!

http://Www.ahlstromland.net

ohejdat

17 februari 2017 07:38

Ja, det hoppas jag med, kram!
(Mitt egna intresse höll också i typ tre timmar.)

 
Ingen bild

Soffi

17 februari 2017 11:58

Mitt livs novell kanske har ngt ledigt jobb ;-).
Men alltså stilen du beskriver på era middagar på tu man hand låter nästan som ett 'mamma se mig beteende'.. Kanske utmanar han dig att sätta en gräns. O nästan oavsett så måste du väl göra det?! Jag hade absolut inte tolererat den stilen, från vare sig man eller barn! Jisses amalia, jag har väl inte missuppfattat o han e tonåring?!

ohejdat

18 februari 2017 22:10


Jovisst är han som en tonåring i många avseenden, förmodligen för att jag "låtit" honom få utrymmet...

 

ohejdat

18 februari 2017 22:07

:-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ohejdat - 4 maj 2017 22:26


Här hittar ni mig i fortsättningen: www.ohejdat.com Hoppas jag kommer lära mig hur Wordpress funkar snabbt. Hejdå Bloggplatsen! Tack för fyra års dagbokstjänstgöring. ...

Av ohejdat - 4 maj 2017 22:00

Häng med till: https://wordpress.com/post/ohejdat.wordpress.com/4 ...

Av ohejdat - 4 maj 2017 19:43


Det funkar inte att blogga här längre, inte bara foton försvinner utan också hela inlägg. Nyss ett om Pa hos audionomhäxan. Och bloggen tar en massa minne i telefonen. Hur gör man nu då? Byter bloggplattform på nåt vis, det fattar jag, men till...

Av ohejdat - 3 maj 2017 17:28

Förlåt Dante att matte gett dig fläcktyfus, det går över på en vecka ungefär: ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7 8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25 26
27 28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards