Alla inlägg den 16 februari 2017

Av ohejdat - 16 februari 2017 17:25


Ett litet husmorstips till den som också uppskattar vaktelägg, men tycker det är stört omöjligt att skala kokta.
Koka äggen 2 minuter. Lägg dem sedan i 1 del 24%-ig ättika och 2 delar vatten, ca 5 minuter. Det börjar genast bubbla från skalet, se andra bilden. Jag gissar att kalken i äggskalet reagerar med ättikan. Resultatet blir ett mjukt skal som är lätt(are iallafall) att dra bort från äggen utan att de blir mos.

Av ohejdat - 16 februari 2017 10:49


Ett energiknippe till Hovawart har lekt musten ur Dante idag, 8 månader gamla tiken Saga har skuttat runt Dante, hoppat bock över honom, rumptacklats och jagat honom i stora cirklar.
Tror det blir sova på hunddagordningen för resten av dagen.

Av ohejdat - 16 februari 2017 08:06


Idag är jag sur.
Riktigt sur på Halvan.
Det är inget vidare att dela säng med en Pokémonspelare. Han har telefonen på hela natten så den lyser upp sovrummet. Som om det inte räckte med snarkningar. Kanske lika bra att flytta in i gästrummet för gott.
Och vi ska till Stockholm i helgen, låna lägenhet av vänner och gå på Dramaten och se "Petra von Kants bittra tårar". På dagen "kan vi bara gå runt på stan" sa Halvan. Som om jag inte visste vad det innebär; att han ska gå runt och leta monster. Blir väl likadant i USA.
Det är liksom bara hockey, Pokémon, Candy Crush och Cola i huvet på karln numera. Ska man bara ha kul ihop en timma i veckan när man ser "På spåret"? (Tipspromenaden är utbytt mot hundpromenad längs Pokémontät sträcka).
Igår kom jag hem sent efter ett tungt flaskpass som föregåtts av åttiotaggarstädning. Hade förberett middag genom att marinera majskyckling. Okej; fågeln var klar, men var det dukat, fanns det nåt tillbehör som sås eller grönsaker, fanns det nåt att dricka?: nej. Fick jag de bitar jag ville ha: nej: hämta själv i köket.
Och vem fick plocka in resterna i kylen, duka ut och fixa disken?

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7 8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25 26
27 28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards