Alla inlägg den 31 januari 2017

Av ohejdat - 31 januari 2017 18:45


Sitter i en väntsal med åttiotaggarpappan och väntar på hans hörapparater.
Här på hörcentralen tar de bara hand om hörseltesten och hörapparaturen. På avdelningen mittemot; Öron, näsa o hals tar de hand om öronen som apparaterna ska sitta i. Det är vattentäta skott (eller är det en vaxpropp?) emellan verksamheterna som båda rör patientens hörsel. Helt jävla fucking vansinnigt.
Vi har träffat en audionom som hade passat bättre i receptionen på Fawlty Towers:
"Här står att han bara ska ha en hörapparat".
Jag:
"Fast han har ju två, det ser du ju.
Och vänster apparat går det inte att justera volymen på."
Hen:
"Det får man be en tekniker titta på."
Hen:
"Han har väldigt mycket vax särskilt i ena örat".
Jag:
"Ja,det är ju en av anledningarna till att vi är här."
Hen:
"Fast vi spolar inte öron."
Hen fortsätter att mest glo på sin dator:
"Här står att senaste hörseltesten utfördes 2013."
Jag:
"Hur ofta bör det utföras på en åttiotaggare?
Hen:
"Ja inte oftare än en gång om året iallafall.
Jag:
"I hans fall har det ju gått fyra år nu???"
Hen:
"Men sånt gör vi inte heller vid ett sånt här besök."
Jag (låter förmodligen passivt aggressiv vid det här laget):
"Okej: vi är här nu för han hör dåligt, han kan inte få vaxet borttaget, inte få apparaterna kontrollerade och inte kolla om hörseln försämrats, vad kan vi få ut av det här besöket då?"

Till slut gick hen till en tekniker med apparaterna och bokade en öronspolning nästa vecka, det var uppenbart att bokningssystemet var en otrampad stig för hen.

Det slår sällan fel; jag blir alltid skitarg när jag vistas i vården.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14
15
16 17 18 19
20
21
22
23 24
25
26 27
28
29
30 31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards