Alla inlägg den 13 januari 2017

Av ohejdat - 13 januari 2017 14:02


Efter passfotot passerade vi skoaffären och hämtade Icebugkängor till åttiotaggarna som snälla dottern beställt. Alla jag frågat om dessa tycker de är omöjliga att använda på promenad som även omfattar att man går in i en affär och tar sig runt på ett hårt butiksgolv. Broddarna ska då tryckas in i sulan av 45 kilos tryck; "det är bara att gå med bestämda steg så fungerar det" sa skobutiksbiträdena. Men det funkar inte i praktiken, säger både min sjuttioåriga granne som testat sina under två vintrar och hussen till en av Dantes lekkompisar som dessutom är pensionerad ortoped. Farsgubben väger väl knappt ens det numera och bestämda steg var det många år sedan han gick med. Är det nån som borde ha Icebugs så är det väl jag som går i skogen...men jag nöjer mig med ett par lösa broddar från apoteket.
Köpte även två par reaskor till Halvan, butiken kör med öppet köp även på rean (så du kan lämna tillbaka dem redan imorgon hjärtat), men de var väl ok utseendemässigt åtminstone säg?
Sen lekte vi i skogen med två lika högljudda gapstarar som du Dante, två tuffa terriers som fick lite ovant motstånd, Dantes skall är kraftfullt och avgrundsdjupt, kompletterat med ett dovt morrande som kan få vem som helst hundovan att bli lite skraj. Men inte terrier ett och två, de skuttade runt och gav igen med samma mynt. När vi mattar var tillräckligt lomhörda, så drog vi hem till en snorlösande kopp te och ett vansinnigt spel: "Paketmord", finns att ladda ned som gratis app. Det hela går ut på att kasta in paket i bilen på tid. Väldigt verklighetsbaserat skulle jag vilja påstå och nån skojig typ riskerar kanhända en stämning från ett rikstäckande logistikföretag?

Nu äre strax jobb, men det är ju tomt i plånböckerna så här års så det blir väl ingen rusning.

Av ohejdat - 13 januari 2017 08:48


Supersnorig. Trodde inte man kunde kräma ut mer ur min lilla kran. Är det hjärnan som transformeras till snor? För jag tänker inte särskilt bra heller. Till och med min mattekära hund byter liggplats när nysningarna sätter igång. Om en timma ska jag ta nytt passfoto; utfärdat på Rudolf med röda mulen? Och eventuellt smink lär jag hinna nysa bort på vägen dit.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14
15
16 17 18 19
20
21
22
23 24
25
26 27
28
29
30 31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards