Alla inlägg den 5 januari 2017

Av ohejdat - 5 januari 2017 19:27

Hunden och jag chillar i stugsoffan på Hundfjället.
Jo jo, resan började fint med vackert väder och lagom trafik. Men sen..; här ser ni hunden som lekt med döden två gånger idag. Först i Malung: då gick vi på en liten rask kisspromenad i den grymma kylan. Dante fick ett anfall av valprycket och rusade plötsligt ut i vägen framför en bil, jag lyckades inte få stopp på honom med mina stelfrusna fingrar på flexikoppelknappen. Bilföraren hann dock bromsa, tack snälla och alerta rumpmas!
Sen i Sälen så gick Halvan in på Konsum för att köpa mjölk, medan vi satt kvar i bilen utanför. Plötsligt hör jag hur bakluckan på rymdskeppet far upp samtidigt som Halvans ryggtavla försvinner in via skjutdörrarna. Jag gallskriker. Halvan hör inget utan fortsätter in i butiken. Gissar att fjärrkontrollen i hans ficka lever sitt eget liv. Det tar två röda sekunder för Dante att skutta ut i den lockande snön, medan jag fortfarande sliter i bilbältet. När jag tagit mig ut är han redan ute på vägen bland bilarna. Jag skriker och vevar och rusar efter. Dante tycker jag verkar skojigt uppjagad och kommer skuttande, jag får tag på honom i svansen och drar honom av vägen medan bilarna rullar förbi. Han gnäller av svansrotsgreppet jag måste ta innan jag får tag i halsbandet och sedan lyckas baxa in honom i bilen. När jag snabbt ska stänga luckan så halkar jag baklänges och faller handlöst bakåt och slår i skallen i backen. Fullständigt snötäckt vacklar jag in i framsätet och sätter mig och stortjuter av chocken; för att Dante kunde blivit en platt pannkaka och för att skallen värker. Då kommer Halvan och fattar nada; vad har hänt?

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14
15
16 17 18 19
20
21
22
23 24
25
26 27
28
29
30 31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards