Direktlänk till inlägg 18 december 2016

Det går fort nu.

Av ohejdat - 18 december 2016 08:03


Igår skrev jag ett inlägg om bittra aperitifer och chockade kollegor (jag råkade nämna att jag tågluffade när jag var sexton, alldeles för ungt tydligen). Det bara försvann. Igen. Ibland verkar det som om det är dags att flytta från den här bloggplattformen.

Idag är det Halvans och min bröllopsdag. Tror det är den åttonde i ordningen sedan vi sa ja i ett fönsterlöst rum på ambassaden i Tokyo. Vi ska till Stockholm och se favoriten Leif Andrée på Stadsteatern och äta söndagmiddag på Prinsen. Dante ska hänga med herr och fru Martini. Då vankas nog en å annan köttbulle.

Imorgon börjar en hektisk butiksvecka. Att det är knökfullt i butiken med kunder; det bekymrar mig föga, utan att det är så fullt på lagret; man har ingen svängradie alls för trucken och måste flytta runt på alla pallar för att komma åt något som en kund tålmodigt står och väntar på. Det är därför vi ser lite svettiga ut i våra mcdonaldskostymer.

En vecka som kommer bli välkryddad med en gnällig åttiotaggarmamma som redan ringer hysteriskt och fyller min telefonsvarare: "kan du köpa cigaretter och komma senast lördag med dem", "har du nån lucka imorgon så du kan hämta hämtmaten jag beställt till oss", "kan du skjutsa mig till optikern", "du får inte glömma handla åt oss på Bolaget före jul", "du kommer väl som vanligt på måndag" (nej, som jag sagt tre gånger och skrivit i hennes almanacka: jag får klämma in servandet mellan arbetspassen. Ni vet Askungepartiet i Kalle Ankas jul; när musen Gus beklagar sig över hur styvmodern och styvsystrarna kör med henne: det handlar om mig.

Men först en rolig bröllopsdag med hjärtegrynet.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ohejdat - 4 maj 2017 22:26


Här hittar ni mig i fortsättningen: www.ohejdat.com Hoppas jag kommer lära mig hur Wordpress funkar snabbt. Hejdå Bloggplatsen! Tack för fyra års dagbokstjänstgöring. ...

Av ohejdat - 4 maj 2017 22:00

Häng med till: https://wordpress.com/post/ohejdat.wordpress.com/4 ...

Av ohejdat - 4 maj 2017 19:43


Det funkar inte att blogga här längre, inte bara foton försvinner utan också hela inlägg. Nyss ett om Pa hos audionomhäxan. Och bloggen tar en massa minne i telefonen. Hur gör man nu då? Byter bloggplattform på nåt vis, det fattar jag, men till...

Av ohejdat - 3 maj 2017 17:28

Förlåt Dante att matte gett dig fläcktyfus, det går över på en vecka ungefär: ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23
24 25
26 27 28
29
30
31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards