Direktlänk till inlägg 17 november 2016

Hej uggla tjenamoss!

Av ohejdat - 17 november 2016 06:34


Igår hittade jag farsgubben gamla visitkort när jag letade efter granslingan med lampor i som åttiotaggarna brukar ha på verandaräcket. Verkar ju konstigt att förvara så vitt skilda prylar på samma ställe. Men det som hänt är att min syster; snälla dottern varit hemma och haft städryck. Den här gången hade hon tydligen gått lös på julsakerna. Ja, det gäller att prioritera. Eftersom det är jag som får fixa det mesta inför den krävande helgen och sedan ta hand om all undanplockning från barr till skinkgaffel, så har jag haft ett system i ett rum i källaren som ingen använder: alla julgrejer har stått i kassar på mattan i den ordning de tas bruk; först slingorna till trädgård och veranda, sedan adventsstjärnor och adventsljusstakar fram till sist julgransfot, matta och belysning. Men där hade nu syrran farit fram. Allt var ompackat och undanplockat. Så när jag i mitt fruktlösa letande öppnade ett skåp så dråsade (givetvis) en bunt av dessa visitkort ut. Som jag glömt bort fullständigt. Det är jag som har gjort loggan; den lilla ugglan. Tycker faktiskt den är rätt okej än idag. Den härstammar från min "konstnärliga" period, vi går väl kanske alla igenom en sån, iallafall vi som fick femmor i ämnet och överöstes med beröm av teckningsläraren. Gick på konstskola, delade ateljé, rökte pipa, spände dukar och sökte till Mejan. Sen tröttnade jag på att behöva välja mellan att köpa mera kadmiumgult eller frukostägg och gick ut i arbetslivet.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ohejdat - 4 maj 2017 22:26


Här hittar ni mig i fortsättningen: www.ohejdat.com Hoppas jag kommer lära mig hur Wordpress funkar snabbt. Hejdå Bloggplatsen! Tack för fyra års dagbokstjänstgöring. ...

Av ohejdat - 4 maj 2017 22:00

Häng med till: https://wordpress.com/post/ohejdat.wordpress.com/4 ...

Av ohejdat - 4 maj 2017 19:43


Det funkar inte att blogga här längre, inte bara foton försvinner utan också hela inlägg. Nyss ett om Pa hos audionomhäxan. Och bloggen tar en massa minne i telefonen. Hur gör man nu då? Byter bloggplattform på nåt vis, det fattar jag, men till...

Av ohejdat - 3 maj 2017 17:28

Förlåt Dante att matte gett dig fläcktyfus, det går över på en vecka ungefär: ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9
10
11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23 24
25
26 27
28 29 30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards