Direktlänk till inlägg 11 november 2016

Leonard Cohens fredag.

Av ohejdat - 11 november 2016 19:27


I soffan, i väntan på Halvan som masat sig iväg till jobbet idag trots hosta av kalibern att Dante går och gömmer sig i garderoben när han sätter igång.
Äkta fredagskvällströttma har infunnit sig tillsammans med en knepig huvudvärk som skulle kunna tyda på att även bihålorna vill vara med på förkylningsturen. Hade ett sug efter fisk eller skaldjur, men orken att handla infann sig inte, utan nu väntar en plockbricka ihoptotad av hemmamat.

Idag tror jag julrushen började i butiken, konjaksglöggen tog slut, köerna växte och ett par tappade sin påse med glögg precis utanför kassan, det blir en rejäl replika av Röda havet av två flaskor Morberg. Luktade ganska gott innan vi fick städat undan, samtidigt som jag försökte dirigera kunderna runt halkrisken från kassan. När jag skulle gå för dagen sa chefen att hon önskade att hon kunde klona mig. Det var ju en fin komplimang.



 
 
Ingen bild

Humlan

12 november 2016 08:35

Trevligt att få höra det av sin chef, blir ju betydligt roligare att jobba när man får veta att det man gör syns och uppskattas.

Som du kanske förstod av min bild så åkte jag ut i torsdags, då hade bussarna börjat gå igen och åtminstone gatorna var plogade. När jag kom fram till huset fick jag pulsa in från gatan i 40 cm snö för att hämta nyckel, pulsa till förrådet för att hämta skyffel och sedan skotta en smal gång så att jag kunde få in min kärra (dramaten) från gatan. Bror kom på kvällen och bräddade gången.
Det är fortfarande julkortsväder här.

Cohen har jag sett en gång, det var en fantastisk upplevelse.

ohejdat

12 november 2016 13:56

Pulsa är värsta vintergympan, ihop med skottning. Bra lördagspass där då. Dra dramaten i snö verkar dock vara överkurs. Hoppas du fick en skön kväll efter strapatserna.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ohejdat - 4 maj 2017 22:26


Här hittar ni mig i fortsättningen: www.ohejdat.com Hoppas jag kommer lära mig hur Wordpress funkar snabbt. Hejdå Bloggplatsen! Tack för fyra års dagbokstjänstgöring. ...

Av ohejdat - 4 maj 2017 22:00

Häng med till: https://wordpress.com/post/ohejdat.wordpress.com/4 ...

Av ohejdat - 4 maj 2017 19:43


Det funkar inte att blogga här längre, inte bara foton försvinner utan också hela inlägg. Nyss ett om Pa hos audionomhäxan. Och bloggen tar en massa minne i telefonen. Hur gör man nu då? Byter bloggplattform på nåt vis, det fattar jag, men till...

Av ohejdat - 3 maj 2017 17:28

Förlåt Dante att matte gett dig fläcktyfus, det går över på en vecka ungefär: ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9
10
11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23 24
25
26 27
28 29 30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards