Alla inlägg under oktober 2016

Av ohejdat - 4 oktober 2016 10:37


Eller är det så att de återstående 364 dagarna tillhör kardemummabullen?

Av ohejdat - 4 oktober 2016 06:38


En bild från gårdagens dopp. Dante är ju vinterbadare så det är ingen särskild prestation att kasta sig i böljan i oktober.
Det är tidig morgon och jag ska strax iväg på flaskgympa. Har rastat jycken i morgonmörkret och han har demonstrativt lagt sig i garderoben igen för att få sova färdigt. Sen kommer jag och hämtar dig Dante; så ska vi åttiotaggarstäda.
Det har varit ganska rejäl frost inatt så jag är rätt nöjd med att jag höstade lejonparten av de återstående tomatklasarna igår.

Av ohejdat - 3 oktober 2016 10:02


Snart ska vi skjutsa iväg Halvan till tåget och hans resa till Långtbortistan. Längesen sist nu. Dante blir deppig av resväskor så vi har begett oss ut i höstskogen medan Halvan packar kappsäck.

Idag kommer de nya sedlarna ut; Greta Garbo och Birgit Nilsson: 500-lappar och hundringar och även nya en-, två- och femkronor. Tvåkronans existensberättigande har jag lite svårt att förstå, trodde vi strävade efter så få myntsorter som möjligt. Jag är så gammal att jag haft ettöringar, tvåöringar, samt fem-, tio- och femtioöringar i min sparbössa. Tjugofemöringar icke att förglömma, mina favoriter. Så mycket kostade en ask Zoo.

Av ohejdat - 2 oktober 2016 17:37


Ja det är ju inte kräftorna man får ont i håret av...
Vi drog som sagt till Värmdö med kräftor, öl och snaps. Och ingefärspäron. Och hund. Värdparet har två flickor, en som älskar Dante och den andra som är paniskt rädd för honom. Så det blev inomhuskopplad jycke med märgben som tröst medan vi härjade loss med kräftklor och dryckjom.
Nu är Halvan på Djurgårdsmatchen och Dante o jag hänger i gäststugan medan familjen tömmer poolen.

Av ohejdat - 1 oktober 2016 07:09


Fem kilo kräftor svalnade över natten på altanen. När jobbet är avslutat idag drar vi till Värmdö på kräftskiva.
Ska bara kränga lite flaskor först.

Ser ut att bli en vacker dag.
Oktober får gärna härma september.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards