Alla inlägg under oktober 2016

Av ohejdat - 16 oktober 2016 12:33


En uppiggande konstdos på vägen hem från helgens kalkonmiddag.
Konstmuseet ställer ut Ernst Billgren och Wilhelm von Kröckert. Det är ju samma person men två olika konstnärer. Mitt hjärta tillhör fortfarande Ernst ekorrar och gräsänder efteråt. Wilhelm målar mera spejsat, det påminner om Miyazakis filmmiljöer.

Av ohejdat - 15 oktober 2016 12:53


Halvan är iväg och jagar hummer och Pokémonster. Själv har jag jagat färdigt; en bunt yllestrumpor och ett redigt långt skohorn till vårt göteborgska värdpar. En hall utan skohorn är som en toalett utan papper.
Nu hänger jag på Avenyn, i en hotellbar med ett dyrt glas öl. En del serveringspersonal skulle behöva sig en avhyvling: stå inte och idissla tuggummi med öppen mun som om du var anställd på Bregottfabriken samtidigt som du tappar upp ett glas öl mitt framför nosen på mig.

Jag älskar yllestrumpor, men det verkar som om jag blir alltmer ensam om den läggningen. De är varma, luftiga och håller fötterna torra, luktfria och man slipper ludd av lösa fibrer mellan tårna. Förr kunde jag köpa ribbstickade yllestrumpor på Åhléns i 80% ull och 20% nylon. Köpte en rejäl bunt likadana varje höst. Men nu är det slut med det, inga ullstrumpor i sikte där, bara bomull, bambu och modal. På KappAhl fanns faktiskt strumpor märkta ullmix, men det var mera akryl än ull i dessa. Akryl är materialet som är kung av noppor och svettlukt. Jag hatar akryl, jag har inte ett enda plagg i garderoben med det förskräckliga materialet. Hittade faktiskt ullstrumpor till slut på Lindex; merinoull till och med, så nu kan vinterkylan komma om den vill och försöka nafsa efter mina tår.

Av ohejdat - 15 oktober 2016 10:30


En jättekopp på bästa lördagsfrukostcaféet. Och bredvid oss sitter en av mina Instagramfavoriter; drawnbyjovanna
Fantastiskt fina teckningar.

Av ohejdat - 14 oktober 2016 22:00

Av ohejdat - 14 oktober 2016 13:25


Först bröllopstårta till frukost på jobbet, sen alla dessa tomater, kan ju inte bara låta frosten skörda dem. Några lär väl mogna färdigt inomhus, för det där med stekta gröna tomater tror jag inte riktigt på.
Nu hoppas jag på Halvans snara hemkomst så vi kan börja dra åt Bästkusten.

Av ohejdat - 14 oktober 2016 06:43


Lämnade Dante till hans extramatte och husse igår. Vi ska till Sveriges framsida över helgen. Ska bara flaskgympa och rassla iväg några burkar och boxar på bandet först. Och fira en kollega som gift sig.
Det fattas verkligen nåt när man bara kan höra husses snarkningar och inget snusande i garderoben. Tur vi åker snart.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards