Alla inlägg den 18 september 2016

Av ohejdat - 18 september 2016 20:57


Passar bra när man nyss läst en grälsjuk diskussion i en svampgrupp på Fejsbok.

Av ohejdat - 18 september 2016 20:54


Vad roligt det är att träffa lite folk då och då. Igår hängde vi alltså här hemma hos oss; en elkonsult, en spritkassörska, en skulptör, en plåtslagare, en antikhandlare, en bibliotekarie, ett dagisbarn och en fransk hund. Sippade Singapore Sling och knaprade nötter och diskuterade stort och smått över risotton och gjorde tabberas på björnbärspajen. Nåja, hunden gnagde mest ben och det vanligtvis televisionsbefriade barnet njöt av barnprogram på 55-tumsteve. Vi kom fram till att alla tre paren bestod i en part som liksom bodde där den bott, medan den andra parten flyttat för kärleks skull. Och Halvan fixade och donade i köket och bufflade inte alls. Så det får vi göra om oftare.
Idag har jag varit så där snäll som jag nog inte borde vara: gjort hallontårta (jo vi har gula hallon) och hämtat åttiotaggarna hit för en säsongens förmodligen sista söndagsfika ute. Och som vanligt får Pa inte en syl i vädret för Ma svarar på allt även om man ställer frågan direkt till honom. Men han uppskattar att komma ut en sväng och tycker om att jag tar en extra omväg med bilen så han får se lite folk och lite nybyggt. Och tårtan, han åt två stora bitar trots att Ma förstås protesterade och trodde att det skulle han appsålut inte mäkta med.

På dagens tipspromenad i skogen lärde jag mig att man gjorde tumstockar av oxel för att det är ett så slitstarkt virke och att danskarna numera har den längsta befolkningen i Norden, måste va ribbesteken va?

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27
28
29 30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards