Alla inlägg den 17 september 2016

Av ohejdat - 17 september 2016 07:13


Strax dags för ett arbetspass i butiken, först flaskgympa och sen försäljning. Jag blir borta åtta timmar, tror ni Halvan hinner allt på listan?
Det fick ju en jycke och en massa pokémonster som pockar på uppmärksamheten också.

Igår hade jag en kund som kom in med en lång lista urklippt ur en tidning med tips på lagringsvärda viner som hon ville gå igenom med mig och sen eventuellt beställa. Det känns sådär när man ser andra kunder söka ögonkontakt och man försöker nicka "kommer strax till dig"-signaler tillbaka. Så ta gärna med er listor, men kanske inte mitt i fredagsrusningen.
Dagens bästa var väl killen som skulle göra egen sangria och jag sagt att det helst ska vara ett enkelt rödvin på tempranillodruvan och han väljer en av de dyraste riojorna vi har på hyllan. Med apelsin, citron och kanel i lär inte den flaskan komma till sin rätt.

Ha en härlig septemberhelg nu! Här är det bara fyra grader än så länge men det ska bli sjutton.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27
28
29 30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards